جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد کاظم پور امینی قائم مقام تولیت مسجد مقدس جمکران

حوزه/قائم مقام تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: وقف مهدوی با هدف تکمیل فعالیت‌های عمرانی و ارائه خدمات به زائران این مکان مقدس باید مورد توجه هرچه بیشتر ارادتمندان به حضرت ولیعصر(عج) قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمدکاظم پورامینی با اشاره به فرارسیدن هفدهم رمضان که مصادف با هزارو هفتادویکمین سالروز بنای مسجد مقدس جمکران به امر امام زمان(عج) است؛ با بیان اینکه نخستین واقف برای ساخت این مکان مقدس، حضرت ولیعصر (عج) بودند که از محل منطقه رهق در نزدیکی کاشان برای احداث بنای اولیه این مکان مقدس وقف کردند، اظهار کرد: ۱۰۷۱ سال از صدور دستور ساخت بنای این مسجد مقدس می‌گذرد؛ ولی توسعه این مکان مقدس پس از پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون وسعت این مسجد مقدس به حدود ۴۰ هکتار رسیده و فضاهای مسقف شامل مسجد مقام، مسجد امام علی(ع)، مسجد حضرت زهرا(س) و همچنین شبستان‌ها و صحن جامع مهدوی با صد هزار مترمربع در اختیار زائران قرار گرفته است، بیان کرد: ما همواره شاهد حضور میلیونی زائران و نمازگزاران در مناسبت‌های مختلف دینی و ملی و همچنین شب‌های چهارشنبه، شب‌های جمعه و روزهای جمعه هستیم.

قائم مقام تولیت مسجد مقدس جمکران حضور بسیار گسترده مردم در جشن بزرگ نیمه شعبان، شب‌های قدر و دیگر مناسبت‌های مذهبی و ملی را مورد توجه قرار داد و گفت: خوشبختانه پس از گذر از شرایط بیماری کرونا زمینه حضور گسترده مردم در مسجد مقدس جمکران بار دیگر مهیا شده است.

وی با بیان اینکه مسجد مقدس جمکران با استفاده از کمک‌های مردم، خیّرین و واقفان اداره می شود، بیان کرد: شبستان‌هایی که تاکنون احداث شده بر همین اساس و با کمک خیرین بوده است و اکنون مجتمع اقامتی و فرهنگی در مساحت بیش از ۶ هزار مترمربع در حال احداث است.

پورامینی با اشاره به احداث صحن حضرت زهرا(س) واقع در پشت مسجد حضرت زهرا(س) توسط یکی از بانوان خیر غیرایرانی اضافه کرد: تکمیل صحن ابراهیم خلیل الله، احداث مرکز امداد و درمان در شبستان کاظمین، تکمیل شبستان کاظمین، راه اندازی موتورخانه مرکزی از دیگر پروژه‌های مهم در دست اجرا در این مکان مقدس به شمار می رود.

وی با بیان اینکه تکمیل سرویس‌های بهداشتی مسجد از اهمیت زیادی برخوردار است، ادامه داد: در حال حاضر هزار چشمه سرویس بهداشتی در اختیار زائران است ولی ضرروی است که ۷۰ درصد به ظرفیت موجود اضافه شود.

قائم مقام تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه تکمیل دو شبستان نیمه کاره کاظمین و امام رضا(ع) با وسعت بیش از ۲۰ هزار مترمربع امکان حضور زائران بیشتری در فضای مسقف را فراهم می‌کند، بیان کرد: دو صحن پیامبر اعظم(ص) و عیسی بن مریم(ع) با مساحتی بالغ بر ۱۸ هزار مترمربع نیز آماده اجرای عملیات عمرانی است که در صورت تکمیل آن بستر مناسبی برای استفاده از فضای قدسی مسجد مقدس جمکران فراهم می‌ شود.

وی با بیان اینکه وقف سرمایه و فرصتی برای همه افرادی است که به دنبال صدقه جاریه هستند، بیان کرد: وقف مهدوی با هدف تکمیل فعالیت‌های عمرانی و ارائه خدمات به زائران باید مورد توجه هرچه بیشتر ارادتمندان به حضرت ولیعصر(عج) قرار گیرد و مجموعه موقوفات مسجد مقدس جمکران پذیرای نیات خیر واقفان است و خود را ملزم می داند که بر اساس نظر واقفان نیات را اجرا کند.
پورامینی با بیان اینکه امروزه واقفینی از داخل و خارج از کشور برای وقف و نذر در زمینه امور عمرانی و خدماتی مسجد مقدس جمکران اعلام آمادگی می کنند، گفت: از نکات قابل توجه این است که بانوان در امر وقف مرتبط با مسجد مقدس جمکران پیشتاز و پیشگام هستند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از خواهران ارامنه برای ابراز عشق و علاقه به حضرت ولیعصر(عج) ملک مسکونی خود را وقف مسجد مقدس جمکران در امور عمرانی کرده است که بنابر نیت ایشان عمل خواهد شد.

قائم مقام تولیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: زائران و نمازگزاران می توانند برای عمل به نیت خیر و وقف خود در امر عمران، برگزاری مراسم‌ها و یا ارائه خدمات به زائران با مراجعه به سایت مسجد مقدس جمکران و یا ارسال پیامک حاوی عدد یک به شماره ۳۰۰۰۳۳۱۳ اطلاعات لازم را دریافت کنند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha