شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با مدیر حوزه‌های علمیه خواهران

حوزه/ مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با حضور در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با مدیر این نهاد حوزوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود محمدی‌شاهرودی مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با حضور در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر این نهاد حوزوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در ابتدای این دیدار با تشریح فعالیت‌های بسیج طلاب و روحانیون، اظهار داشت: بسیج طلاب، هویتش با هویت حوزه علمیه عجین است و هویت حوزوی دارد.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با بیان این که حوزه علمیه انقلابی، حوزه‌ای است که اهدافش با اهداف انقلاب گره خورده است، افزود: به عنوان بسیج طلاب، دغدغه ما این است که محصول حوزه‌های علمیه در اختیار جامعه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌شاهرودی در ادامه خواستار فعال‌تر شدن کمیته کارشناسی بسیج طلاب در حوزه های علمیه خواهران جهت نیل به اهداف شد.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین فاضل با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که بسیجی یعنی امیرمؤمنان علی(ع)، بیان داشت: این یعنی هویت بسیج امیرمؤمنان است و تمامی فعالیت های بسیج برگرفته از سیره فردی و اجتماعی این امام همام است.

وی با تأکید بر همکاری های دوجانبه، خاطرنشان کرد: ضروری است با توجه به عرصه های جدیدی که به فراخور حال حاضر دنیای امروز به وجود آمده و همین طور اهمیت فضای مجازی و جنگ نرم، تفاهم نامه همکاری سابق بروزرسانی و تنظیم شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به فرمایش رهبری انقلاب که پدیده خواهران طلبه را اتفاقی عظیم و مبارک برشمردند، افزود: این پدیده امروز مغفول مانده و هویت‌بخشی به خواهران طلبه به نحو شایسته صورت نگرفته است که جا دارد نهادهای مختلف دینی و فرهنگی به ویژه بسیج طلاب در این هویت بخشی نقشی اثرگذار داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز در جامعه با مسئله مهم حجاب و عفاف مواجه هستیم و حوزه های علمیه خواهران با توجه به مطالبات صورت گرفته، نقش و ظرفیت خوبی را در تبیین این مسئله دارا هستند و همین امر اهمیت هویت بخشی به خواهران طلبه و حوزه های علمیه خواهران را دوچندان می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با بیان این که حوزه‌های علمیه خواهران و سازمان بسیج طلاب با هم افزایی و فعالیت‌های مشترک می توانند به نتایج مطلوب تری برسند، گفت: ترسیم افق مشترک می‌تواند رسیدن به نتیجه را تسهیل کند.

وی در پایان اظهار داشت: آماده همکاری همه جانبه با سازمان بسیج طلاب در عرصه‌های مختلف هستیم و حاضریم ظرفیت‌ها و توان حوزه‌های خواهران را در مسیر اعتلای حکمرانی اسلامی و هدایت جامعه در اختیار سازمان بگذاریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha