شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رضا عزت زمانی معاون تبلیغات سازمان تبلیغات

حوزه/ معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: انقلاب اسلامی الگوی سومی را برای جایگاه زنان معرفی کرده است که به آن جایگاه و عظمت داده، در حالی که غربی که خود را مدعی و حامی حقوق زنان می‌داند جایگاه زن غربی را از خانه داری به کارگر خانه تنزل می‌دهد و از جایگاه و هویت زنان تا به امروز به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی خود استفاده کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، در نشست هم اندیشی برگزیدگان مهرواره ملی بانور که روز گذشته برگزار شد، ۱۲۰ نفر از بانوان کنشگر اجتماعی کشور به معرفی فعالیت‌هایی که در استان‌ها، شهرها و روستاها انجام می‌دهند در محل هتل نخل مشهد پرداختند.

از جمله استان‌های شرکت کننده در این دوره خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، تهران، مازندران، گیلان، گلستان، قم، سمنان، مرکزی، کرمانشاه، قزوین و البرز بودند که در مدت سه روز در مشهد مقدس، بانوان فعال به معرفی تجربیات خود در عرصه‌های مختلف پرداختند.

حجت الاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، در این نشست، اظهار داشت: انقلاب اسلامی الگوی سومی را برای جایگاه زنان معرفی کرده است که به آن جایگاه و عظمت داده، در حالی که غربی که خود را مدعی و حامی حقوق زنان می‌داند جایگاه زن غربی را از خانه داری به کارگر خانه تنزل می‌دهد و از جایگاه و هویت زنان تا به امروز به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی خود استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، زنان و بانوان جامعه اسلامی ایران را رهبران این نهضت بیان می‌کنند، گفت: اگر تاریخ را مطالعه کنیم، زنان ایرانی نقش عمده‌ای در مبارزه با طاغوت در سطوح اجتماعی مختلف داشته‌اند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه عفت و عاطفه دو سرمایه مهم برای بانوان است، افزود: از این نقش می‌توان در توسعه اهداف اسلام استفاده کرد، حریم جامعه را پاک نگه داشت.

وی با بیان اینکه امروز باید این الگوی سوم را به بانوان جامعه بیش از گذشته در اصلاح عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و به خصوص اجتماعی ارائه شود، اظهار کرد: در حالی که در غرب جایگاه خانواده متلاشی شده است وحتی به دنبال اجاره نقش‌های خانواده مانند مادربزرگ و سایر اعضای خانواده هستند، اما بانوان ایرانی مسلمان می‌توانند با تکیه به مبانی اسلامی و اهداف انقلاب اسلامی، به توسعه نقش بانوان در کنار خانه داری، مادری و همسری در اجتماع بپردازند.

مریم زاد قاسمی دبیر ستاد ملی مهرواره بانو نیز در حاشیه این نشست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در مشهد، گفت: هدف از طراحی مهرواره ملی بانو این است که بتوانیم به ظرفیت بانوان کنشگر دسترسی پیدا کنیم.

وی با اشاره به تأکیدات رهبرمعظم انقلاب در رابطه با نقش بانوان در حرکت‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: معتقد هستیم نقش بانوان، ظرفیت بسیار ارزشمندی است، به خصوص در عرصه‌های خانواده.

عضو دفتر امور بانوان بنیاد هدایت در سازمان تبلیغات اسلامی، با بیان اینکه طرح مهرواره بانو در حوزه خانواده طراحی شده و به مسائل حوزه خانواده پرداخت است، یادآور شد: در فراخوان از کنشگران خواهش کردیم گزارش‌هایی در این عرصه دارند برای ما ارسال کنند که ۳۶ هزار نفر در این حوزه شرکت کردند و در نهایت ۱۳۰ نفر به مرحله ملی راه پیدا کردند.

زاد قاسمی با بیان اینکه تلاش طرح مهرواره بانور رسیدن به جامعه بزرگتری با عنوان جامعه ایمانی زنان مسجد است، اظهار کرد: با استفاده از ابزارهای مختلف رسانه‌ای مانند رادیو بانو به دنبال این هستیم که گزارش‌ها و داستان‌های بانوان کنشگر را تبدیل به پادکست کنیم و با الگونمایی و مستندسازی و همچنین با همکاری مستندسازان و کارگردانان برنامه‌هایی در رسانه ملی از فعالیت‌های بانوان ارائه دهیم.

وی تأکید کرد: این طرح تلاش می‌کند تا ظرفیت‌های بانوان و فعالان کشور در نقاط مختلف شناسایی شود، تا با استفاده از ظرفیت‌های مردمی در عرصه‌های مختلف، مشکلات موجود در نقاط مختلف کشور حل شود.

دبیر ستاد ملی مهرواره بانو به نمونه‌هایی از فعالیت زنان کنشگر حاضر در این طرح اشاره کرد و یادآور شد: در این نشست شاهد حضور زنانی بودیم که دوران نوجوانی و جوانی خود را در انقلاب و فعالیت‌های فرهنگی و جهادی در ۸ سال دفاع مقدس مشغول بودند و امروز در روستاها، شهرها و استان‌های خراسان در تهیه جهیزیه و کمک به نیازمندان پیشگام هستند.

وی تصریح کرد: در حلقه‌های گفت‌وگو که هر یک از بانوان به بیان تجربیات و فعالیت‌های خود پرداختند، بانویی از تهران با بهره گیری از درس‌های اخلاق یکی از علمای برجسته تهران، امروز در ۱۲ استان کم برخوردار کشور در عرصه‌های کشاورزی و آب رسانی خدمات قابل توجهی انجام داده است.

وی با بیان اینکه در این جمع الگوهای موفق از بانوان سراسر کشور حضور داشتند، گفت: جمع حاضر با حفظ جایگاه مادری، خانه داری و همسری خود، در عرصه اجتماع نیز فعالیت‌های مردمی گسترده‌ای انجام می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha