جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جلسه طلاب شیرازی مقیم قم

حوزه/ دکتر نجابت گفت: تجربه نشان داده که پیش بینی های رهبر انقلاب محقق شده و با دقت به مسائل نگاه کرده اند؛ پس اگر می خواهیم اثرگذار باشیم، باید به کلام ایشان دقت کرد و بر روی مباحث ارائه شده از سوی ایشان تأمل نمود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر حسین نجابت، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در جلسه طلاب و فضلای شیراز، مرودشت، سپیدان و کوار مقیم حوزه علمیه قم که در مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ قم برگزار شد، اظهار داشت: حوزه نیاز به تحول دارد و این تحول حتما اتفاق خواهد افتاد؛ اما نکته مهم آن، شناخت محورهایی است که تحول باید در آن اتفاق بیفتد.

وی ابراز داشت: اولین کاری که باید در حوزه اتفاق بیفتد، پرداختن به نظرات رهبر معظم انقلاب درباره تحول در حوزه است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: نظام ولایت فقیه از ابداعات و برکاتی است که امام راحل آن را بیان نموده و هرچه ابعاد آن را بیشتر مشخص کنیم، به نتایج بهتری در کشور خواهیم رسید و استکبار نیز از همین مسئله می ترسد.

دکتر نجابت بیان داشت: ما باید درک کنیم که رهبر معظم انقلاب چه نکاتی را بیان کرده و چه افقی را ترسیم می کنند و بدانیم ایشان در چه موضوعاتی دغدغه دارند تا بر اساس این دغدغه ها حرکت کنیم.

وی اظهار داشت: ما باید جایگاه خود را تعیین کرده و نظام فکری خود را بشناسیم تا به صورت ذوقی عمل نکنیم و مدل مناسب برای مناسبات مختلف کشور داشته باشیم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: تجربه نشان داده که پیش بینی های رهبر انقلاب محقق شده و با دقت به مسائل نگاه کرده اند؛ پس اگر می خواهیم اثرگذار باشیم، باید به کلام ایشان دقت کرد و بر روی مباحث ارائه شده از سوی ایشان تأمل نمود.

دکتر نجابت خاطرنشان ساخت: اگر رهبر معظم انقلاب بیان می کنند که در فضای جنگی قرار داریم، باید باور داشته باشیم که در این فضا قرار داریم و اگر باور کردیم، مطابق با این فضا عمل می کنیم.

وی بیان داشت: باید مبانی رهبر انقلاب را به صورت دقیق بشناسیم و اگر می خواهیم تحولی صورت بگیرد، مطابق با این مبانی به پیش برویم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: متأسفانه ما انسجام نداشته و نظام فکری نداریم که بتوانیم اثرگذار باشیم؛ اگر می خواهیم به تحول برسیم، باید مبانی رهبر انقلاب را شناخته و با انسجام و نظام فکری مشخص به صورت جمعی به پیش برویم تا به اثر برسیم.

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین استوارمیمندی، نماینده طلاب و فضلای شیراز، مرودشت، سپیدان و کوار نیز به ارائه گزارشی از فعالیت ها پرداخت.

وی اظهار داشت: جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جایگاه ممتازی است و از منظر بین المللی و منطقه ای بسیار بالاست.

نماینده طلاب و فضلای شیراز، مرودشت، سپیدان و کوار ابراز داشت: یکی از دغدغه هایی که ذهن ها را به خود مشغول ساخته، مسائل فرهنگی است؛ مخصوصا مسئله حجاب که به عنوان یک مسئله مطرح شده و البته از دیروز، مسئله بوده و کمتر به آن پرداخته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی خاطرنشان ساخت: دشمن برای ترویج فضای إباحه گری در کشور برنامه داشت؛ اما در داخل کشور برای مقابله با آن غفلت شده و فعالیت های متناسب با آن انجام نشده است.

وی بیان داشت: یکصدایی در امر قانون سازی، أمر مهمی است که متأسفانه در مسئله عفاف و حجاب در کشور نمی بینیم و از آن طرف برخی سلبریتی ها نیز به لحاظ رفتاری، رعایت نکرده و برخورد مناسبی هم با آنان نمی شود.

نماینده طلاب و فضلای شیراز، مرودشت، سپیدان و کوار اظهار داشت: اینکه برنامه حاکمیت برای این مسئله چیست، از سوالاتی است که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده و نمی دانند که چه برنامه ای قرار است در کشور پیاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha