چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
خانواده و جمعیت

حوزه/ مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران گفت: حقیقت آن است که جلوگیری از روند کاهش جمعیت، ضرورتی متوجه همه مردم و مسئولان است.

نرجس شکرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت فرارسیدن سی اُم اردیبهشت، روز ملی جمعیت ابراز داشت: کاهش جمعیت از جمله مهم ترین خطراتی است که نظام و انقلاب اسلامی و به طور کلی ایران عزیز را در تهدید می کند و لذا تلاش در جهت مقابله با این خطر یک تکلیف و ضرورت فراروی همه مردم و مسئولان به شمار می رود.

وی افزود: ما باید در عرصه جهاد تبیین، اهمیت و ضرورت فرزندآوری و حفظ جمعیت جوان را برای مردم و خانواده ها متذکر شویم و از سوی دیگر مسئولان و مدیران کشور می بایست موانع فراروی رشد جمعیت را با کار و تلاش و برنامه ریزی منسجم از سر راه بردارند.

شکرزاده همچنین گفت: به تعبیر کارشناسان و صاحب نظران، تا سال ۱۴۲۰، تقریباً یک سوم جمعیت کشور را افراد سالمند تشکیل می دهند و همین مساله فشار مضاعف اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی بر ایران وارد می کند که در جای خود باید ابعاد مختلف آن تحلیل و بررسی شود.

وی افزود: ما در طول سال های اخیر به جهت اهمال کاری ها و کم توجهی ها، فرصت های مهمی را در راستای افزایش جمعیت از دست داده ایم اما در همین سال های اندک باقی مانده تا رفع خطر چاله جمعیتی باید فرصت را غنیمت بشماریم و جبران مافات کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha