جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جشن دختران دهه نودی

حوزه/ جشن ۳هزار نفری دختران دهه نودی عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با عنوان شاخه نبات و با شعار «حضرت معصومه(س) بهترین دختر دنیا» در مسجد مقدس جمکران برگزار ‌شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جشن ۳هزار نفری دختران دهه نودی عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم شامگاه جمعه۲۹اردیبهشت ماه با عنوان شاخه نبات و با شعار «حضرت معصومه(س) بهترین دختر دنیا» در مسجد مقدس جمکران برگزار ‌شد.

حجت‌الاسلام ‌محمدرضا حیدری مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در حاشیه این مراسم با اشاره به ضرورت پرداختن به کودکان گفت: مقوله تربیت، مقوله ای است که از سن کودکی می تواند نقش ایفا کند.

وی با بیان اینکه سن کودکی بهترین موقعیت و زمان برای ایجاد یک تربیت صحیح و متعالی است ادامه داد: کودک در این سن دارای فطرتی آگاه و بیدار و پاک است که اگر بوسیله هنر و ابزار متناسب بتوانیم معارف ناب را در قالب های مختلف به کودک ارائه دهیم طبیعتا می توانیم ریل گذاری صحیحی را در حوزه نوجوان و جوان و میانسالی آن کودک داشته باشیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم ادامه داد: کودک به تعبیری مانند یک خمیر نانوایی است که به هرشکلی که قالب دهیم به همان قالب درآمده و در همان قالب می تواند برای ما جلوه گری کند، لذا از حیث بحث القا معارف ناب در قالب های هنری ناب،سن کودکی دارای یک اهمیت ویژه نسبت به هر سن دیگری است.

وی تصریح کرد:در همین راستا امروز به مناسبت ایام ولادت حضرت معصومه(س) به عنوان بهترین دختر عالم که حقیقتا در شئونات مختلف دارای بالاترین کرامت هستند تصمیم گرفتیم این حقیقت ناب معصومی را به دختران خود به عنوان الگوی انسان تراز معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام حیدری ادامه داد: حضرت معصومه(س) یک شخصیت بارز و بی نظیر در جهان اسلام هستند که باتوجه به اینکه یک بانو هستند اما دارای مقام عصمت و شفاعات و کرامت های انسانی متعددی هستند و ما می توانیم در پیروی از ایشان قدم هایی را در مسیر حقیقت ناب انسانی برداریم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود: یکی از قالب هایی که می توانیم حضرت معصومه(س) را به کودک ونوجوان معرفی کنیم قالب نمایشی در فضای جشن و شادی است که امروز توفیق داشتیم در مسجد مقدس جمکران و میعادگاه منتظران با حضوردختران پاک و معصوم برگزار کنیم که با استقبال زیادی مواجه شد.

وی با بیان اینکه اساس کار در کانون های فرهنگی و هنری کودک و نوجوان است گفت: برنامه ها برای این مقطع سنی در دو قالب نمایشی و مانوری، و برنامه های عمقی و بنیادین ترسیم شده که این برنامه جزو برنامه های نمایشی و مانوری بود که با رویکرد مناسبی برگزار شد.

حجت‌الاسلام حیدری تصریح کرد:برنامه های عمقی و بنیادین نیز در قالب برنامه های اندیشه ای و معارفی تعریف شده که اولین برنامه ما که در حوزه کودکان در حال برنامه ریزی است قصه گویی و داستان نویسی است که با حضورمستعدین که در این مسیر می توانند فعالیت کنند و قلم بزنند برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است: این جشن با اجرای شاد عموبهروز مجری برنامه کودک شبکه دو سیما برگزار شد.

اجرای سرود، تواشیح، مولودی خوانی، رونمایی از کلاژ«حضرت معصومه بهترین دختر دنیا» و ... از جمله برنامه های این جشن بزرگ بود که با حضور دختران ۷تا ۱۲ سال برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha