شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام علمی

حوزه/ حجت الاسلام علمی، عملگرایی را از شاخصه های شیعه دانست و گفت: نباید به دین نگاه اقتضایی داشته باشیم، بلکه باید اهل عمل باشیم و اهل بیت، قرآن و یاد خدا باید در خوشی‌ها و عزاداری و همه امور زندگی ما جاری باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام علی علمی امروز در بزرگداشت دهه کرامت که در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: زیارت امام رضا علیه السلام اجر و پاداش والایی دارد حتی در برخی روایات بیان شده است که برتر از زیارت امام حسین علیه السلام می باشد چرا که برای زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) همه شیعیان مشرف می شوند اما برای زیارت علی بن موسی الرضا علیه السلام شیعیان خاص می روند.

وی در ادامه عقلانیت را از شاخصه های شیعیان عنوان کرد و افزود: در برخی موارد جهل در برابر علم قرار گرفته است اما در روایتی امام رضا علیه السلام جهل را در برابر عقل قرار داده است چرا که علم همیشه عقلانیت نمی آورد و در مواردی شاهد بودیم که شخص با داشتن بالاترین سطوح علمی دست به جنایت زده است که نمونه آن را در اغتشاشات اخیر دیدیم که یک پزشک متخصص دستش به خون یک جوان بی‌گناه آلوده شد و این اوج جهالت او را نشان می دهد.

رئیس اداره هیأت و تشکل‌های مذهبی کشور در ادامه گفت: مدارا کردن یکی از مهم ترین صفات شیعه و از سفارشات امام رضا (ع) به شیعیان است و محبان اهل بیت(ع) اهل مدارا با دیگران هستند و باید این شاخصه و خصلت را در خودمان تقویت کنیم.

وی عملگرایی را شاخصه دیگر شیعه دانست و اضافه کرد: نباید به دین نگاه اقتضایی داشته باشیم، بلکه باید اهل عمل هم باشیم و اهل بیت، قرآن و یاد خدا باید در خوشی‌ها و عزاداری و همه امور زندگی ما جاری باشد.

حجت الاسلام علمی در ادامه با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی جدی برای عید غدیر گفت: غدیر محور وحدت امت اسلامی است و مختص شیعه نیست و در واقع سنت نبی مکرم اسلام(ص) است و ما باید برای آن برنامه ریزی جدی داشته باشیم.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha