جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله بشیر نجفی  و امام خمینی

حوزه/ حضرت آیت‌­الله بشیر نجفی از مراجع تقلید عراق در پیامی خاطرنشان کردند: امام خمینی (ره) در اوج درجات فقهی، اصولی، تفسیری و علمی عزّت را به دنیای اسلام بازگرداند و معارف اسلام و اهل­‌بیت علیهم‌­السلام را احیا کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله بشیر نجفی از مراجع تقلید عراق در پیامی به مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (قدس سره) که از سوی نماینده مقام معظم رهبری در عراق و موسسات حوزوی و دینی نجف اشرف در دانشگاه کوفه برگزار شد تاکید کردند: امام خمینی (ره) در اوج درجات فقهی، اصولی، تفسیری و علمی عزّت را به دنیای اسلام بازگرداند.

در این پیام که توسط حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ علی نجفی فرزند ایشان قرائت شد، حضرت آیت الله بشیر نجفی خاطرنشان کردند: علمای اسلام در دوران غیبت علاوه بر تبیین معارف اسلام، در مواجهه سیاسی، رهبری مردم را برعهده گرفتند و در برابر دشمنان، عزّت مسلمانان را تأمین کردند و در سده اخیر امام خمینی (ره) در اوج درجات فقهی، اصولی، تفسیری و علمی عزّت را به دنیای اسلام بازگرداند و معارف اسلام و اهلبیت علیهم‌السلام را احیا کرد.

گفتنی است همایش بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (قدس سره) از سوی موسسات حوزوی و دینی نجف اشرف و نماینده مقام معظم رهبری در عراق و همچنین نمایندگی‌های سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این کشور با حضور علما و فضلای حوزه‌های علمیه نجف اشرف و قم مقدسه، مسئولان سیاسی دو کشور، اساتید، طلّاب، دانشجویان و نخبگان عراقی در دانشگاه کوفه برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله سید مجتبی حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق و آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سخنرانی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha