یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین هاشم نیازی

حوزه / نماینده مردم استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: صلح و سازش زمینه ساز ایجاد برادری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین هاشم نیازی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در مراسم صلح و سازش دو طایفه خرم آباد در یکی از مساجد شهرستان، با اشاره به اینکه فعالان دینی و فرهنگی باید تلاش کنند تا فرهنگ صلح و سازش در جامعه نهادینه شود، اظهار داشت: صلح و سازش موجب دوستی، مهربانی، اخوت و همچنین برادری می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اشاعه فرهنگ صلح و سازش باید ارزش‌های صلح و سازش بیان و بازگو شود، گفت: صلح و سازش در پرونده‌ها موجب می‌شود فرهنگ برادری در جامعه تقویت شود.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با قدردانی از دو طایفه بالاگریوه و بیرانوند در این مراسم، یادآور شد: امید می‌رود، شاهد گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه باشیم.

حجت الاسلام سعید شهواری رئیس کل دادگستری لرستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه سازش مبنای زندگی ایمانی و مومنانه است، تصریح کرد: در صلح و سازش نزاع و اختلاف برچیده و آرامش در جامعه برقرار می‌شود.

با اشاره به اینکه سازش بین دو قوم از برترین صدقات و احسان‌ها محسوب می‌شود، اظهار کرد: امید می‌رود فعالان دینی و فرهنگی برای اشاعه فرهنگ صلح و سازش تبلیغ کنند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون، ۱۵ پروتده قتل در لرستان منجر به صلح و سازش شده است، خاطرنشان کرد: این مراسم پانزدهمین پرونده در لرستان بود که منجر به صلح و سازش دو طایفه در لرستان شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha