دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
افتخار یوسفی

حوزه/ مراسم افتتاحیه مصاحبه‌ پذیرفته‌شدگان آزمون ورودی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با حضور اساتید مصاحبه‌گر و مشاوران این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم افتتاحیه مصاحبه‌ پذیرفته‌شدگان آزمون ورودی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با حضور اساتید مصاحبه‌گر و مشاوران این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد.

در این مراسم، سرکار خانم افتخار یوسفی معاون آموزش و تربیت جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها به نکاتی پیرامون نحوه پذیرش و گزینش طلاب جدید جدید الورود در سال جدید اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از ملاک‌های پذیرش طلبه در راستای رویکرد جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها، به‌گزینی است.

معاون آموزش و تربیت جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: سیاست منطقی و معقول این مؤسسه علمی حوزوی بر اساس به گزینی است و نه صرفاً جذب حداکثری.

یوسفی همچنین به اجرای طرح تحول نظام آموزش اشاره و بر لزوم شناسایی توانمندی و استعدادهای پذیرفته شدگان تأکید کرد.

در ادامه سرکار خانم نظری به موضوع شناخت فرقه‌ها و نحله‌ها، معرفی فرقه‌های انحرافی و ایدئولوژی آنها و همچنین سیاست‌های جذب و نفوذ در افراد به ویژه قشر نوجوان و جوان انحرافی اشاره کرد و افزود: اهداف فرقه‌ها بر سه محور اصلی «قدرت، شهرت و ثروت» استوار است و اکثر فرقه‌ها به این مبنا تکیه دارند که دنیا به دنبال معنویت است، اما نه معنویت سخت.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به مؤلفه‌های شناخت فرق اشاره کرد و گفت: یکی از مؤلفه‌های شناخت فرق، ساختار تشکیلاتی و تحکمانه و وفاداری شدید بدون عقلانیت است؛ تحکیم رابطه مرید و مرادی، استفاده از تکنیک‌های روانشناختی، ادعای ارتباط با ماوراء طبیعت، ادعای برتری از جامعه و فرق دیگر و داشتن سلوک خاص از دیگر مؤلفه‌های شناخت این فرقه‌ها هستند.

نظری خاطرنشان کرد: اصطلاحاتی همچون «پدر مهربان، مادر زمین، صلح جهانی و خدای رحمانی» از اصطلاحات رایج و از جمله اصطلاحاتی است که جاذبه‌های فرقه‌ها را دو چندان می‌کند.

وی تصریح کرد: امروز فرقه‌های انحرافی توانستند در مراکز آموزشی معتبر، مؤسسات فرهنگی و حتی مدارس نفوذ پیدا کنند.

در ادامه مراسم، سرکار خانم معصومه احمدی مسئول گزینش و استعدادیابی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها، اظهار داشت: لازم است اساتید مصاحبه گر و مشاوران، دقت نظر کافی بر امر داشته باشند و در نحوه گزینش و پذیرش بر این مطلب تکیه کردند که علاوه به ملاک‌های اصلی گزینش تفاوت‌های فردی، قومی و فرهنگی را مدنظر داشته تا افراد مستعد و باانگیزه از موقعیت تحصیل در مجموعه بهره‌مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha