یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مشاور خانواده گفت: صحیح‌ترین ازدواج که بر اساس معیارهای اصیل انسانی و مطابق با فطرت اوست، ازدواج به سبک اسلامی است.

خانم سیده علویه هاشمیان مشاور خانواده مرکز تخصصی ریحانة الرسول(س) جویبار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک فرارسیدن اول ماه ذی الحجه، که مصادف با ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) می‌باشد، ازدواج را از جمله حکمت‌های خداوند دانست و اظهار داشت: در دنیای امروز، بشر در جستجوی آرامش است که خداوند متعال به این نیاز فطری او پاسخ داد و ازدواج را مأمنی برای رسیدن به این آرامش در زندگی قرار داد.

خانم هاشمیان همچنین ضمن اشاره به آیات قرآن، یادآور شد: خداوند در قرآن از واژه زیبای " لتسکنوا " برای ازدواج استفاده کرده، یعنی انسانی که همسر اختیار می‌کند، به چنان آرامش روحی دست می‌یابد که دیگر از تلاطم و سردرگمی‌های قبل از آن خبری نیست.

وی با اشاره به الگوهای دینی و سبک زندگی بزرگان، از ازدواج حضرت علی‌(ع) و حضرت زهرا(س) به‌عنوان یک اسوه و خانواده متعالی یاد کرد و گفت: بهترین الگوی زندگی در امر ازدواج، حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) هستند که با نگاه به چهره یکدیگر غم از دل شان زدوده می‌شد که این اصلی‌ترین ثمره یک ازدواج موفق است.

وی در ادامه با اشاره به انواع سبک‌های ازدواج در جهان، خاطرنشان کرد: متأسفانه بشریت امروز با پناه بردن به ازدواج‌های نامتعارف و متعارض با فطرت انسان، مانند ازدواج سفید خود را از داشتن زیستی عفیفانه و زندگی سرشار از آرامش محروم کرده و لذتی از حیات خود نمی‌برند، چراکه سرگرم لذت‌های زودگذر شده و با این سبک زندگی خود را گرفتار رنج و عذاب، سردرگمی و بی‌هویتی می‌کند.

خانم هاشمیان به عدم سلامتی و صحت زندگی‌های غیر دینی و در چارچوب لذایذ مادی اشاره کرد و یادآور شد: آموزه‌های دین اسلام، در مورد تشکیل خانواده و ازدواج، نشان می‌دهد که هدف اسلام از بحث همسرگزینی، به کمال رسیدن و تجربه آرامش در زندگی است، طبیعتا این هدف در سبک ازدواج‌های انحرافی در غرب محقق نخواهد شد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha