شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ویژه برنامه های ماه محرم مسجد جمکران

حوزه/ معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران برنامه های عزاداری ویژه ماه محرم در مسجد مقدس جمکران را تشریح کرد و گفت: در دهه اول ماه محرم برنامه های مختلف عزاداری ویژه زائران و عزاداران حسینی در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

حجت الاسلام مهدی حسین آبادی، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه مراسم قرائت دعای پرفیض زیارت عاشورا در ایام ماه محرم هر روز صبح با حضور خادمان و زائران در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود، گفت: هر روز بعد از نماز ظهر و عصر مراسم عزاداری در مسجد مقام، مسجد امیرالمومنین(ع) و مسجد حضرت زهرا(س) برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در دهه اول ماه محرم هر روز از ساعت ۱۶ میزبان هیأت محبین اهل بیت(ع) هستیم، گفت: در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین احمدپناهیان سخنرانی کرده و مراسم عزاداری نیز با حضور مداحان اهل بیت(ع) برگزار می شود. این مراسم در مسجد امیرالمومنین(ع) ویژه برادران و در شبستان کربلا ویژه خواهران برگزار می شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه در دهه اول ماه محرم هر شب بعد از نماز مغرب و عشا مراسم سوگواری برگزار می شود، گفت: در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی سخنرانی خواهد کرد و جواد برزگر به مداحی می پردازد.

وی با بیان اینکه در نخستین جمعه ماه محرم همزمان با قرائت دعای ندبه آیین شیرخوارگان حسینی در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این مراسم سیدبهاءالدین ضیایی به سخنرانی خواهد پرداخت و مداح این مراسم نیز مسعود زمانی خواهد بود.

حجت الاسلام حسین آبادی با بیان اینکه در روز تاسوعا و عاشورای حسینی مسجد مقدس جمکران میزبان هیئات و دسته جات عزاداری خواهد بود گفت: در روز عاشورا زیارت ناحیه مقدسه با حضور عزاداران حسینی در مسجد مقدس جمکران قرائت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همنوا با اصحاب سید الشهدا(ع) که در شب عاشورا به مناجات پرداختند، مراسم احیای شب عاشورا نیز در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد و دعای کمیل نیمه شب با حضور حجت الاسلام والمسلمین میرزا محمدی زمزمه می شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: ویژه برنامه های کودک و نوجوان با عنوان هیئت کودکان در مسجد مقدس جمکران برگزار شده و در مجموعه های گل نرگس، جوانه های انتظار و راویان انتظار با حضور مبلغان برنامه های ویژه این ایام در نظر گرفته شده است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha