پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
امام جمعه لار

حوزه/ امام جمعه لارستان با بیان اینکه خطبه‌های نماز جمعه باید همچون خطبه‌های عاشورا، امید بخش باشد و با تبیین دستاوردها و پیروزی‌های جبهه حق در تقابل با جبهه باطل و استکبار جهانی نگذارد دشمن در جنگ روایت‌ها روایت خود را غالب کند و گفت: دشمن تلاش می‌کند اهدافی را که با جنگ سخت به دست نیاورده با جنگ نرم، جنگ روایت‌ها و تحریف حقایق، به دست بیاورید.

حجت الاسلام سید مختار موسوی خرم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در شیراز، با اشاره به اینکه از درس‌ها و ویژگی‌های مهم قیام حضرت سید الشهدا(ع)، امید آفرینی و جهاد تبیین است، اظهار کرد: ایمان و امید به هدف و وعده‌های الهی عوامل مهم در شکل‌گیری قیام عاشورا بود که توانست ماندگارترین صحنه تقابل لشکر ٧٢ نفره حق طلبان را در مقابل لشکر چند هزار نفره دشمن شکل دهد.

وی افزود: چه عاملی جز امید به عنایت الهی و سعادت مندی می‌توانست چنین تقابلی میان حق و باطل را ایجاد کند، لشکر ٧٢ نفره‌ای که با امید پیروزی در آن مقدمة الجیشی، میمنه و میسره ایجاد شد، نیروها ساماندهی شدند که خود پیام امید را به زیباترین وجه به نمایش آورده است.

امام جمعه لارستان، گفت: خطبه ها و رجزهای متعدد از آغاز قیام توسط امام ایراد گردید که طولانی‌ترین آنان در روز عاشورا خطاب به یزدیان بود، چرا که حسین(ع) نیز امید به هدایت داشت.

وی همچنین پیام امید به پیروزی و نهراسیدن از شکوه ظاهری دشمن را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: بُعد دیگر این قیام جهاد تبیین امام حسین(ع)، امام سجاد(ع)، حضرت زینب(س) و اسرای کربلا است.

حجت الاسلام موسوی خرم، فعالیت‌های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) را مصداق جهاد تبیین دانست و اظهار کرد: خطبه‌های امام حسین(ع) از آغاز قیام، خطبه‌های امام سجاد(ع) در مجلس یزید و ابن زیاد، خطبه‌های حضرت زینب(س) در مجلس ابن زیاد و یزید که طنین صدای حیدری را تداعی کرد و در جنگ روایت‌ها از تحریف و وارونه جلوه دادن قیام امام زمانشان جلوگیری کردند و آنچنان در این عرصه موفق بودند که یزید را مجبور به انفعال کردند و اولین عزاداری برای امام حسین(ع) را در کاخ یزید برگزار کردند.

وی به تشریح معنای نماز جمعه عاشورایی پرداخت و گفت: نماز جمعه عاشورایی نمازی است که در این مقطع حساس و جنگ ترکیبی دشمن، دو ویژگی امید آفرینی و واجب فوری و قطعی یعنی جهاد تبیین عاشورا در او استمرار داشته باشد.

امام جمعه لارستان با یادآوری اینکه خطبه‌های نماز جمعه باید همچون خطبه‌های عاشورا، امید بخش باشد و با تبیین دستاوردها و پیروزی‌های جبهه حق در تقابل با جبهه باطل و استکبار جهانی نگذارد دشمن در جنگ روایت‌ها روایت خود را غالب کند و گفت: دشمن تلاش می‌کند اهدافی را که با جنگ سخت به دست نیاورده با جنگ نرم، جنگ روایت‌ها و تحریف حقایق، به دست بیاورید.

وی با تأکید بر اینکه نماز جمعه باید صحنه تقابل تفکر انقلابی و ایستادگی مقابل استکبار باشد و زینب وار، با ایمان و امید فریاد زد، اظهار کرد: یزیدیان زمان باید بدانند که هرچه از مکر و حیله در چنته دارند انجام دهند، تمام توان شیطانی خود را به میدان آورند و همه نیروهای خود را بسیج نمایند، اما بدانند مکتب عاشورا ماندگار است و خاموش شدنی نیست و کف‌های روی آب خواهند رفت و ماندگاری با حقیقت است که این وعده الهی است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha