یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
طباطبایی نژاد

امام جمعه اصفهان با اشاره به روایت «کلکمْ راعٍ وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ» بر حیطه مسئولیت اجتماعی، انسانی و اسلامی افراد جامعه در مصرف بهینه برق تاکید و گفت: مصرف بهینه انرژی، صحیح و بجا نه فقط از باب مسئولیت اجتماعی بلکه از نظر اسلامی و مسلمانی نیز حائز اهمیت و رعایت آن بر همگان واجب است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح امروز در دیدار مدیر عامل شرکت توزیع برق شهر اصفهان ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: سرنوشت ملت ها در دستان آنها است و جز با تغییر رفتارها و عادت ها، این سرنوشت تغییر نخواهد کرد.

وی ابراز کرد: به نظر می رسد تفکیک وظیفه توزیع برق در سطح استان نباید به دو شرکت مجزا اختصاص داده می شد، چرا که رسالت یکی است و وظیفه توزیع عادلانه برق بوده و مدیریت شهر اصفهان و شهرهای دیگر استان در امر توزیع می تواند یکی باشد.

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت یکپارچه شهری قانونی بوده که اگر محقق شود بسیار می تواند درحل مسائل مدیریتی شرکت های خدمت رسان در سطح شهر موثر باشد، اظهار کرد: اگر امروز شاهد ناهماهنگی بین دستگاه های خدمت رسان شهر در زمینه حفر زمین برای انشعابات جدید هستیم، به دلیل نبود یک مدیریت واحد است که اگر این مدیریت ها به دست شهردار شهر باشد می تواند مانع از بروز خیلی از مشکلات باشد.

وی در ادامه به وجود برخی از موارد موجود در قبض های برق اشاره و تاکید کرد: به نظر می رسد لازم نیست موارد خیلی جزئی در این قبض آورده شود، این از لحاظ روانشناسانه نیز بر روی مردم تاثیر منفی دارد، کافی است در قبض ها فقط یک عدد به نام قیمت برق درج شود.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه صنعت برق یکی از عرصه هایی است که ایران پس از دوران انقلاب اسلامی رشد قابل قبولی در آن داشته است، به نحوی که میزان تولید برق پیش از انقلاب 9 هزار مگاوات بود و امروز نزدیک به 70هزار مگاوات مفید است که نشان از رشد چشمگیری دارد.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه های مهم در ابرقدرتی، استقلال در همه زمینه ها است که استقلال در صنعت تولید برق یکی از نقاط استراتژیک بوده و باید بر این موضوع تاکید داشت، گفت: یکی از اقدامات موثر در عدم قطع شدن برق، استقلال صنایع در تولید برق برای مصرف خود است که این امر شدنی است ولی باید تدابیر و طرح های تشویقی را اجرا کرد.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به روایت «کلکمْ راعٍ وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ» بر حیطه مسئولیت اجتماعی، انسانی و اسلامی افراد جامعه در مصرف بهینه تاکید و گفت: مصرف بهینه، صحیح و بجا نه فقط از باب مسئولیت اجتماعی بلکه از نظر اسلامی و مسلمانی نیز حائز اهمیت و رعایت آن بر همگان واجب است.

در ابتدای این دیدار برخی از مدیران و معاونین شرکت توزیع برق به بیان گزارشی از وضعیت خدمات ارائه شده در این شرکت در سطح شهر اصفهان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha