شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان، تقویت حوزه های علمیه شهرستان ها را از اولویت های مدیریت این حوزه برشمرد و تربیت طلاب علوم دینی هر منطقه به منظور انجام وظیفه و رسالت حوزوی ایشان در همان جغرافیا را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط در مراسم تکریم و معارفه مدیران حوزه علمیه خراسان شمالی در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد با اشاره به سفر چند سال پیش مقام معظم رهبری به این منطقه و اهمیت تقویت حوزه علمیه استان، ضمن تاکید بر لزوم بازخوانی بیانات ایشان، از ظرفیت خوب این حوزه گفت که با حمایت های مسئولان و مردم می تواند بیش از پیش تاثیرگذار باشد.

وی از اهمیت حضور علمای برجسته با توجه به فراهم بودن زیرساخت های لازم به عنوان راهکار مهم در تقویت حوزه علمیه خراسان شمالی با نگاه به منویات رهبر معظم انقلاب، گفت و برگزاری دروس خارج و برنامه های مختلف با بهره مندی از این عالمان را از کارهایی برشمرد که مدیر جدید حوزه علمیه این استان می بایست مدنظر قرار داده و برای تکمیل قدم های برداشته شده، پیگیر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط، تقویت حوزه های علمیه شهرستان ها را از اولویت های مدیریت حوزه علمیه خراسان برشمرد و تربیت طلاب علوم دینی هر منطقه به منظور انجام وظیفه و رسالت حوزوی ایشان در همان جغرافیا را مورد تاکید قرار داد.

مدیر حوزه علمیه خراسان تربیت علمی، اخلاقی، بصیرتی، سیاسی و... را لازم و ضروری دانست و توضیح داد: هدایت دینی و فرهنگی مردم و نیز هدایت سیاسی آنان و مبارزه با استکبار و استثمار در طول تاریخ از کارهای مهم و سیره علمای سلف و روحانیت در هر منطقه بوده که لازمه این امر نیز داشتن بصیرت سیاسی است.

وی از خدمات اجتماعی روحانیت در طول تاریخ گفت و به نقش برجسته علما و طلاب علوم دینی در این عرصه اشاره کرد که بیش از هر کسی جلودار و اولین ها بوده اند و این مسئله را در ماجرای کرونا به خوبی شاهد بودیم.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط، اثرگذاری یک طلبه را مشروط به کسب دانش در کنار تربیت اخلاقی درست و بصیرت سیاسی و دشمن شناسی لازم، دانست زیرا اگر اینگونه نباشد، نمی تواند در نظام اسلامی راهبر باشد. از این رو، کنار کشیدن در انجام امور و به میدان نیامدن برای حل مشکل، درست نیست.

وی ضمن تقدیر از حمایت های صورت گرفته از حوزه علمیه خراسان شمالی توسط مسئولان، تقویت در این زمینه را لازم و قابل توجه توصیف کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان، به ویژگی ها و موفقیت های حجت الاسلام گوهری بهابادی به عنوان مدیر جدید مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی اشاره و همکاری، همراهی و همدلی همه بخش های تاثیرگذار استانی، برای نقش آفرینی و برداشتن گام ارزشمند و رو به جلو در این حوزه علمیه را خاطر نشان کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha