دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
معاونان پژوهش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: نگاه ما در پژوهش، نگاه تربیتی است، پژوهش وسیله است و هدف از تشویق و ترغیب طلاب به سمت فعالیت‌های پژوهشی، تقویت بنیه علمی و تبلیغی آنان و هدایت این فعالیت‌ها برای پاسخگویی به نیازهای جامعه است و این نیازمند آموزش صحیح به طلاب است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد عبداللهی نژاد صبح امروز در نشست هم اندیشی معاونان پژوهش مدارس علمیه، مراکز تخصصی و موسسات آموزش عالی حوزوی خواهران استان اصفهان، اظهار داشت: نگاه ما در پژوهش، نگاه تربیتی است، پژوهش وسیله است و هدف از تشویق و ترغیب طلاب به سمت فعالیت‌های پژوهشی، تقویت بنیه علمی و تبلیغی آنان و هدایت این فعالیت‌ها برای پاسخگویی به نیازهای جامعه است و این نیازمند آموزش صحیح به طلاب است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان افزود: باید پژوهش را در دو حوزه آموزش و مهارت دید، برای مثال در اردوهای پژوهشی، فنون مدرن نقد و بررسی را به طلاب آموزش داد و در ذهن آنان ایجاد دغدغه کرد، اگر موفق شویم ذهن طلبه را سئوال محور و پژوهش محور کنیم، گام بزرگی برداشته‌ایم، پژوهش باید اثر تبلیغی داشته باشد.

وی اضافه کرد: طلاب نباید به علم خود و استاد خود بسنده کنند، باید اهمیت پژوهش را بدانند و با یادگیری روش‌های مطالعاتی، در راه تبلیغ، هدفمند گام بردارند که یکی از راهکارها، تشکیل کارگاه‌های پژوهشی است.

همچنین نمایه شدن پژوهش‌های پایانی طلاب، اختصاص چند دقیقه از کلاس آموزشی به بیان نکات اخلاقی توسط استادان به شیوه عملی، همکاری بیشتر معاونان آموزشی، فرهنگی و پژوهشی در خصوص فعالیت‌های پژوهشی، پیگیری برگزاری جشنواره علامه حلی از موضوع‌های بررسی شده در این نشست بود.

گفتنی است این نشست با حضور معاونان پژوهش مدارس علمیه، مراکز تخصصی و موسسات آموزش عالی حوزوی خواهران استان اصفهان در سالن پیامبر اعظم(ص) مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha