یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نشست هم اندیشی هنرمندان حوزوی با معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه

حوزه/ معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه گفت: مقام معظم رهبری به موضوع هنر در حوزه‌های علمیه تأکید بسیاری دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری در سلسله نشست های هم اندیشی خود با گروه های تبلیغی و دست اندرکاران تبلیغ در نشستی با هنرمندان حوزوی عرصه تبلیغ که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار کرد: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تبلیغ، شور و هیجان بسیاری میان طلاب صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در مجموعه مدیریت حوزه‌های علمیه و معاونین مختلف، جلسات بسیاری در این راستا برگزار شده است، مطرح کرد: همچنین کمیته و شورایی به منظور پیگیری این موضوع تشکیل شده است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه دو طرح در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: مقام معظم رهبری تمام حوزه را مدنظر قرارداده‌اند.

وی ادامه داد: تمام مجموعه‌های حوزه باید در این مسیر گام بردارند و طی آن معاون آموزش نیز باید آموزش‌ها را بر مبنای تبلیغ تغییر دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری با اشاره به اینکه این طرح حدود ۵ سال زمان نیازدارد، خاطرنشان کرد: همچنین طرح‌های کوتاه مدت نیز درحال تدوین و عملیاتی شدن است.

وی با بیان اینکه در معاونت تبلیغ جلسات متعددی در این راستا برگزار کرده‌ایم، تصریح کرد: در نظرداریم در این نشست‌ها با هم‌اندیشی‌هایی که انجام می‌شود بتوانیم به طرح‌ها و ایده‌های جدیدی برسیم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه مدیر حوزه‌های علمیه نسبت به مسئله هنر حساس و دغدغه مند است، یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز به موضوع هنر در حوزه‌های علمیه تاکید بسیاری دارند.

وی با بیان اینکه امروز عمده حجم تبلیغ به سمت مدارس رفته است، ابراز کرد: در سال گذشته از ۴ هزار مدرسه طرح امین به ۲۴ هزار مدرسه رسیده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری با اشاره به اینکه در پایان سال گذشته ۲۱ هزار طلبه آشنا و فعال در حوزه مدارس داشته‌ایم، بیان کرد: آموزش و پرورش نیز نسبت به این وضعیت ابراز رضایت داشته است.

وی ادامه داد: اقداماتی در راستای ورود طلاب و حضور آنان در آموزش و پرورش انجام شده است، ولی در این راستا نیز نگرانی‌هایی وجود داشته است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه طی دو سال و نیم گذشته بیش از ۳۰۰ جلسه هماهنگی گرفته‌ایم، اظهار کرد: این جلسات خروجی‌های موثری ازجمله هماهنگی با دفتر تبلیغات در اعزام مبلغ داشته است.

در ادامه این نشست تعدادی از هنرمندان حوزوی به بیان دغدغه ها، راهکارها و پیشنهادات خود در عرصه تبلیغ بیان کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha