دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ جلسه اعضای شورای حوزه علمیه گلستان با حضور آیت الله اعرافی

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به تدوین بیش از یکصد طرح تحولی برای بهره گیری بیشتر از ظرفیت حوزه‌های علمیه کشور، گفت: سیاست ما این است اختیارات بیشتری به استان ها واسپاری شود و تصمیم گیری درباره مسائل مختلف وابسته به قم نشود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جلسه شورای پشتیبانی حوزه علمیه استان گلستان امروز پنجشنبه دوم شهریور ۱۴۰۲ به ریاست آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور و با حضور آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان، علی محمدزنگانه استاندار گلستان و دیگر اعضای شورا در دفتر امام جمعه گرگان برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

دشمن به دنبال جدایی نسل جوان از اسلام و انقلاب است / علمای شیعه و سنّی کنار هم هستند

در این جلسه برنامه ها، فعالیت ها و مسائل و مشکلات حوزه علمیه استان گلستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم هم اتخاذ شد.

ببینید:

تصاویر/ جلسه اعضای شورای حوزه علمیه گلستان با حضور آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور در این جلسه با اشاره به تدوین بیش از یکصد طرح تحولی برای بهره گیری بیشتر از ظرفیت حوزه‌های علمیه کشور، گفت: سیاست ما این است اختیارات بیشتری به استان ها واسپاری شود و تصمیم گیری درباره مسائل مختلف وابسته به قم نشود.

به گفته مدیر حوزه های علمیه کشور تاکنون حدود ۴۰ مورد از واسپاری ها اقدام شده و بسیاری از امور مانند امتحانات شفاهی و کتبی به استان ها محول شده است.

وی ادامه داد: ارتقاء حوزه های علمیه استان ها به گونه ای که حوزه بتواند پاسخگوی نیازهای متنوع در استان ها باشد، از مهمترین اولویت‌ها است.

مدیر حوزه های علمیه به مسئله رسمیت بخشی سطوح عالی در استان ها اشاره کرد و افزود: حوزه های شهرهایی که ظرفیت دارند سطوح عالی باید رسمی شود و اگر مجوزها دریافت نشده این مسئله پیگیری شود

به گفته آیت الله اعرافی، بحث پژوهش سراها و پژوهشکده در استان ها دنبال می شود و حدود ۱۰ طرح در حوزه های پژوهشی مانند جشنواره ها، پژوهش سراها و ... تدوین و در حال اجرا است.

گزارش صدا و سیما از جلسه مدیران استان گلستان با آیت الله اعرافی

آیت اله نورمفیدی نماینده ولی فقیه و علی محمدزنگانه استاندار گلستان هم با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی توسعه فضاهای آموزشی حوزه‌های علمیه استان، خواستار حمایت و پیگیری مصوبات سفر دور قبل آیت الله اعرافی به استان شدند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha