یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه سلطانیه گفت: راه مقابله با جنگ شناختی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی جبهه دشمنان انقلاب اسلامی، استمرار راه شهدا و عمل به درس آنان یعنی مجاهدت، ایستادگی و مقاومت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمرانی حسینی‌نسب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سلطانیه اظهار داشت: دولت باید از عملکرد دو ساله خود و از تحقق وعده‌هایی که داده، گزارش دهد، از این رو معتقدیم هفته دولت بهترین فرصت برای زیر ذره‌بین قرار دادن وعده‌ها و عملکرد دولت است.

وی با یادآوری برگزاری دو برنامه در فضای فرهنگی کشور که هر دو مربوط به شهدا بود، یادآور شد: راه مقابله با جنگ شناختی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی جبهه دشمنان انقلاب اسلامی، استمرار راه شهدا و عمل به درس آنان یعنی مجاهدت، ایستادگی و مقاومت است.

امام جمعه سلطانیه، با اشاره به تقریظ مقام معظم رهبری بر دو کتاب «اسم تو مصطفاست» و «سرباز روز نهم» که روایتی از زندگی بسیجی شهید مصطفی صدرزاده است، تصریح کرد: شهید مصطفی صدرزاده یک الگو برای جوانان امروز و فردا است و ما هر چه داریم از ثمره خون شهدا است و کسانی که در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند، به نیابت از شهدا در پیاده‌روی اربعین حضور دارند.

وی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به آفریقای‌جنوبی و شرکت در اجلاس بریکس و عضویت ایران در این گروه و با بیان اینکه بریکس در واقع پنج کشور قدرت اقتصادی جهان است که حدود ۴۲ درصد جمعیت جهان را دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۳ کشور به طور رسمی درخواست عضویت در این گروه دارند و ایران نیز از جمله این کشورها به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب، ادامه داد: عضویت ایران در بریکس یک دستاورد مهم دیگر برای نظام و دولت است و نشان می‌دهد که دولت در سیاست خارجی کارنامه قابل قبولی دارد و این نتیجه چند جانبه‌گرایی و روابط با همه کشورها به جای توجه به غرب است.

وی با بیان اینکه بعد از عضویت ایران در شانگهای، عضویت در بریکس نشانه رویکرد نوین کشورهای قدرتمند غیرغربی به نقش ایران در تغییر هندسه قدرت جهانی است، یادآور شد: بریکس رقیب جدی برای اقتصاد غرب است و این گروه می‌تواند نقش مؤثری در دلار زدایی و پایان سلطه دلار داشته باشد.

امام جمعه سلطانیه در ادامه به طرح تعطیلی شنبه‌ها در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: هر چند این طرح شاید از لحاظ اقتصادی و تجاری دارای منافعی باشد اما از لحاظ فرهنگی آسیب‌های نیز خواهد داشت.

وی افزود: اولاً شنبه روز کاری بوده و روز پنج‌شنبه و جمعه روز دعا، عبادت و زیارت است و تعطیلی شنبه این مسائل را کمرنگ خواهد کرد، ثانیاً اگر تهران مشکلاتی دارد باید برای تهران فکری شود، چرا که نمی‌توان برای کل کشور یک نسخه نوشت.

وی با اشاره به اینکه روز هشتم شهریور، روز مبارزه با تروریسم نام‌گذاری شده و با بیان اینکه ایران اسلامی همواره آماج حملات تروریستی آمریکا و غرب بوده و ۱۷ هزار شهید از اقشار مختلف و شهدای شاهچراغ و شهدای امنیت، نشانگر این است که ایران قربانی تروریسم است، خاطرنشان کرد: مدعیان مبارزه با تروریسم، هم خود تروریست هستند و هم با ایجاد داعش و طالبان تروریسم‌پرور و هم با حمایت از منافقین و گروه‌های تکفیری، حامی تروریسم هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha