یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نماز جمعه قزوین از قاب دوربین

حوزه/ امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: کشورهای دنیا شروع کرده‌اند سیطره دلار را از معادلات تجاری حذف کنند، یعنی دلار را منزوی کنند و یک گام اساسی در انزوای آمریکا و افول استکبار جهانی بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: از خدا طلب تقوا می‌کنیم، یکدیگر را برای اینکه با صداقت، ایمان، عدالت، انصاف، دلسوزی، وحدت و انسجام ایمانی زندگی کنیم کمک کرده و در این راه از یکدیگر دستگیری کنیم، هر جا که نیاز است به یکدیگر تذکر بدهیم و راه انحراف را به یکدیگر نشان دهیم.

وی ادامه داد: در این ایام مناسبت‌هایی هست که باید به آن‌ها توجه کنیم، روز بزرگداشت محمدبن‌زکریای‌رازی است، به همین مناسبت روز داروسازی نام گرفته است، ما در گذشته تقریباً در همه اقلام دارویی محتاج اجانب بودیم و دیگران باید همه اقلام دارویی را برای ما تأمین می‌کردند و این وضعیت در تحریم و امثال آن برای مردم و بیماران خطرآفرین می‌شد اما اکنون در اکثریت اقلام دارویی از اجانب بی‌نیاز شده‌ایم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: دانشمندان ما در داروسازی پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی داشته‌اند و هر روز این پیشرفت‌ها بیشتر می‌شود، خدا را بابت این موضوع شاکریم و امیدواریم خداوند بر توفیقات دانشمندان ما بیفزاید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: انفجار دفتر نخست‌وزیری توسط منافقین در ۷ شهریور ماه رخ داد که موجب شهادت شهید رجایی عزیز، رئیس‌جمهور مکتبی و نخست‌وزیر ایشان، دکتر حجت‌الاسلام‌والمسلمین باهنر شد.

وی خاطرنشان کرد: رسول خدا (ص) فرمودند اگر ساکنان آسمان‌ها و زمین‌های هفت‌گانه با هم شریک شوند، یعنی همه اهل عالم شریک شوند باعث شوند خون یک مؤمن ریخته شود، خداوند همه آن‌ها را با صورت به جهنم می‌افکند و به اشدّ عذاب می‌رساند.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: همه آن‌هایی که به دروغ و جوّ شایعات دامن زدند تا حزب جمهوری منفجر شد و حجت الاسلام و المسلمین بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان به شهادت رسیدند، همه آن‌هایی که به شایعات دامن زدند و دفتر نخست‌وزیری منفجر شد و شهیدان رجایی و باهنر مظلومانه به شهادت رسیدند، همه شایعه‌پراکنان، همه دروغگویان، همه آن‌هایی که سربازی دشمنان صهیونیستی- آمریکایی را می‌کردند و ابزار نفاق بودند، همه آن‌ها در این خون‌ها شریک هستند.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: این موضوع مهم است، این مربوط به گذشته بوده و اکنون نیز همین‌گونه است، اکنون هم آن‌هایی که به‌راحتی دروغ می‌گویند و شایعه‌پراکنی می‌کنند، ممکن است خیلی از آن‌ها روی ساده‌لوحی و نفهمی باشد، یعنی یک کسی یک چیزی می‌گوید، این آدم هم از آن حرف‌ها خوشش می‌آید و برای اینکه دیگران از او تمجید کنند، شایعه‌پراکنی می‌کند، همه این‌ها اعم از شایعه‌پراکنان و تحویل‌گیرندگان آن‌ها در اتفاقات بدی که رخ می‌دهد شریک هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: اگر خونی در این میان ریخته شود این‌ها شریک این خون هستند، اگر فتنه‌ای با شایعات به پا شود و پلیس مظلومی به شهادت برسد، تمام فتنه‌انگیزان و شایعه‌پراکنان در خون او شریک هستند، آیا فقط آن تروریستی که تیراندازی می‌کند قاتل حساب می‌شود؟ خیر این‌گونه نیست، همه آن شایعه‌پراکنانی که جوّ جامعه را برای این‌گونه خیانت‌ها مهیا کردند در ریخته شدن این خون‌ها شریکند.

وی اظهار کرد: مسائلی بر جامعه ما گذشته و گردنه‌های سختی را گذرانده‌ایم، به فرموده رهبر حکیم انقلاب به قله نزدیک شده‌ایم، هر چه به قله نزدیک می‌شویم دشمن انگیزه بیشتری پیدا می‌کند که صفوف واحد، اتحاد و انسجام ما به هم بریزد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: اینجا باید بصیرت، بینایی، عاقل بودن، متفکر بودن، دارای شخصیت کریمانه بودن و انسان بودن به داد ما برسد و فریب دیگران را نخوریم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در سال‌های خفقان حدود ۱۷ هزار نفر از نخبگان این جامعه، کودکان و کسبه ترور شدند فقط به‌خاطر اینکه محاسن داشتند و به نماز، مسجد، جمعه و جماعت اهمیت می‌دادند، این‌ها فقط به همین دلیل ترور شدند، ما چنین مراحلی را گذرانده‌ایم و الحمدلله امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار محکم و جدی راه خود را ادامه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: آن زمان که اجانب، رئیس‌جمهورها و رهبران کشورهای دیگر در مملکت ما جلسه برگزار کردند و حتی شاه این مملکت را در جلسه خود راه ندادند، آن زمان کجا و امروز کجا که برای سرنوشت منطقه در مملکت ما تصمیم‌گیری می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: باید این‌ها را قدر بدانیم، خدای متعال فرمود از دشمنانتان وحشت نداشته باشید، حواستان به من باشد، حواستان به اخلاق و رفتار خودتان باشد، مبادا مفاسد اقتصادی، ظلم، مفاسد اداری و ضایع شدن حقوق بندگان خدا در جامعه باشد، اگر این‌ها در جامعه باشد خدا آن جامعه را تنبیه می‌کند، خدا به ما نعمت امنیت را داده که بالاترین نعمت است، امروز دشمنان تا هزاران کیلومتری کشور ما حواسشان را جمع کرده‌اند، نمی‌شود برای این امنیت قیمت گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: وقتی حضرت ابراهیم (ع) خانه کعبه را ساخت هنوز شهری در آنجا وجود نداشت، حضرت دعا کرد که خدایا اینجا شهر شود، دعای حضرت ابراهیم (ع) این بود که خدایا کاری کن اینجا شهر شود، اولین چیزی که برای این شهر قرار می‌دهی امنیت باشد، در ادامه هم گفت برای مردمان آن هم رزق و روزی، نان و آب و امکانات زندگی قرار بده.

وی یادآور شد: حضرت ابراهیم (ع) قبل از نان و آب از امنیت نام برد، یعنی امنیت از نان و آب واجب‌تر است، حالا ما باید کاری کنیم امنیت برقرار باشد، آن کسی که می‌آید سر جمعیت زیادی کلاه می‌گذارد، این دارد با امنیت جامعه بازی می‌کند، با سرنوشت آدم‌ها بازی می‌کند، با آرامش خاطر خانواده‌ها می‌جنگد، این‌ها باید در اسرع وقت محاکمه شوند و به اشدّ مجازات تنبیه شوند تا آسایش به خانواده‌ها بازگردد، مردم روی آرامش ببینند و شیرینی امنیت را با همه وجود در همه زمینه‌ها بچشند.

خطیب نماز جمعه قزوین اظهار کرد: سالروز ناپدید شدن امام موسی صدر در پیش است، البته عاملان این حادثه غیرانسانی به‌شدت در همین دنیا ذلت، خواری، مجازات و تنبیه را دیدند و با آن تنبیه راهی جهنم شدند، به همین مناسبت روز تجلیل از اسرا و مفقودین را داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: این شهدای گرانقدری که مهمان همه استان‌ها از جمله استان قزوین هستند، در نورالشهدا، دانشگاه‌ها و نقاط مختلف شهر، بدن‌های مطهر شهدای گمنام آرام گرفته اما هیچ‌کس نمی‌داند پدر، مادر و خانواده این شهدا کجای این مملکت هستند، این‌ها همان مفقودین هستند که در استان ما قدم روی چشم ما گذاشته‌اند و برکت جامعه ما هستند.

وی ادامه داد: گاهی برویم با این شهدا حرف بزنیم و بگوییم ای کسی که لیاقت جهاد پیدا کردی و نام و نشانت را هم به خدا دادی و بی‌نام و نشان در میان ما خفته‌ای، دست ما را بگیر، به آن‌ها توسل کنیم و احترام بگذاریم، خودمان را به آن‌ها نشان بدهیم و ببینیم خجالت نمی‌کشیم اگر این‌ها از قلب، رفتار و اعمال ما آگاه باشند؟

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: شکست مفتضحانه آمریکا در افغانستان بعد از ۲۰ سال اشغالگری را در سال گذشته شاهد بودیم و بابت آن خدا را شکر می‌کنیم، با دیدن این شکست به خوبی شاهد بودیم وعده‌های خدا خوب عملی می‌شوند، امروز ما به آمریکایی‌ها قول می‌دهیم خیلی نمانده آن زمانی فرا برسد که وقتی به هر کشوری از کشورهای منطقه نگاه کنیم حتی یک نفر از آمریکایی‌ها جرئت حضور در منطقه را نداشته باشند، ان‌شاءالله به زودی شاهد اخراج کامل آمریکایی‌ها از کل منطقه باشیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: اجلاس سران گروه بریکس که رئیس‌جمهور به این منظور به آفریقای جنوبی سفر کرده بودند، بسیار مهم است و اصلی‌ترین موضوع این اجلاس این است که کشورهای مختلف دنیا حذف سیطره دلار را شروع کرده‌اند و هر روز هم تعداد این کشورها بیشتر می‌شود و ایران هم به این کشورها پیوسته است، کشورهای دنیا شروع کرده‌اند سیطره دلار را از معادلات تجاری حذف کنند، یعنی دلار را منزوی کنند و یک گام اساسی در انزوای آمریکا و افول استکبار جهانی بردارند، این جزو خبرهای خوب هفته دولت بود.

وی با بیان اینکه گرانی‌ها با نظارت بیشتر بر بازار کنترل شود، تأکید کرد: برای دولت کریمه آرزوی توفیق هر چه بیشتر داریم، خداقوت می‌گوییم که در عرصه‌های مختلف خدمت می‌کنند و نسبت به بعضی قضایا هم به عزیزان خدمتگزار می‌گوییم که نظارت خود را بیشتر کنند تا ارزاق عمومی ارزان‌تر و سالم‌تر به دست مردم برسد، گرانی‌ها تا حد ممکن کنترل شود و افسارگسیخته نباشد، گاهی یک کالا را در یک مغازه می‌پرسیم یک قیمت است و همان کالا در مغازه دیگر با قیمت متفاوتی به فروش می‌رسد، این نشان عدم حضور کسانی است که باید حواسشان به سفره مردم باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: مردم ما صبور و عاقلند، مردم ما نقش تحریم‌ها را می‌فهمند و می‌دانند که بخشی از مشکلات را دشمن دامن می‌زند، این را هم به خوبی می‌فهمند که دولتمردان در کدام قسمت‌ها در انجام وظایفشان کوتاهی کرده‌اند و انتظار دارند این کوتاهی‌ها نباشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha