دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله علماء، در دیدار امروز علی اصغرعباس زاده، مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) مرز خسروی را رونق دوباره بخشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، آیت الله علماء، صبح امروز در دیدار با علی اصغرعباس زاده مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه، اظهار داشت: معرفی مرز خسروی به مردم، دارای اهمیت است و باید در این عرصه کار جدی صورت گیرد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اهمیت مرز خسروی در رونق بخشیدن به تجارت استان، گفت: مرز خسروی از قدیمی‌ترین مرزها است و سابقه‌ای دیرینه دارد و تمام مبادلات تجاری ایران با عراق از این مرز انجام می‌شده است.

آیت الله علماء، اظهار کرد: در گذشته صادرات و واردات کرمانشاه به بغداد، به‌صورت گسترده از همین مکان بوده، لذا باید این ظرفیت عظیم، رونق دوباره بگیرد و موقعیت‌های بزرگ تجاری آن اطلاع رسانی شود.

وی تصریح کرد: اگر موقعیت‌های ویژه این مرز بازشناسی شود، اقتصاد کرمانشاه و حتی کشور را دچار تحول می‌کند و این در کاهش نرخ بیکاری تأثیر به‌سزایی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، با بیان اینکه با مدیریت صحیح مسئولان اهمیت و موقعیت جایگاه دوباره مرز خسروی مورد توجه قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: متأسفانه جنگ تحمیلی وضعیت خوب این مرز را از سامان انداخت، اما می‌شود با برنامه‌ریزی درست و رایزنی اصولی با طرف عراقی، جایگاه واقعی این مرز را به‌دست آورد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha