سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه ابهر گفت: نقطه امید دشمنان برای ضربه زدن به کشور بهره‌گیری از اختلافات قومی و قبیله ای، عقاید دینی و  مسئله جنسیتی است در حالی که در هیچ جای دنیا زن به اندازه جمهوری اسلامی ایران عزیز نیست. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام سعید مرادپور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابهر با بیان اینکه یکی از کارهایی دشمن جنگ روانی و شناختی است، عنوان کرد: نمونه بارز این‌ جنگ می‌توان به کسانی که بر روی امام حسین (ع) شمشیر کشیده و ایشان را شهید کردند اشاره کرد که ثمره تبلیغات و ترور شخصیتی امام‌(ع) توسط دشمنان بود.

امام جمعه ابهر با توضیح اینکه دشمنان با تبلیغات و دروغ‌سازی امام حسین(ع) را از امامت کنار گذاشتند و به طور مظلومانه‌ای ایشان را شهید کردند، تصریح کرد: دشمنان با تبلیغات کاری کردند که مسلمانان در وهله اول از اعتقادات خود دست برداشتند.

وی با توضیح اینکه در مورد هر حقی دشمن سعی می‌کند اول حقانیت آن را زیر سؤال ببرد، ادامه داد: در مورد جمهوری اسلامی ایران نیز دشمنان از این حربه استفاده می‌کنند که باید هوشیار بود.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه در موضوع پذیرش ولایتعهدی امام رضا علیه السلام نیز شاهد این هستیم که دشمنان تلاش کردند امام را اهل دنیا معرفی کنند، تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای بی‌بصیرت گول این تبلیغات را خورده و حتی دست از شیعه بودن برداشتند، در حالی که واقعیت این نبود و امام رضا (ع) نقشه‌های آنان را نقش بر آب کرد.

وی اضافه کرد: دشمنان در تلاش هستند نور خدا را در جامعه خاموش کنندهمان‌طور که در طول تاریخ تلاش کرده‌اند علیه امام حسین (ع) انحراف ایجاد کنند.

حجت الاسلام مرادپور با تاکید بر اینکه باید حواسمان باشد زیرا این هجمه در برهه کنونی علیه امام زمان(عج) وجود دارد تا ما به آینده روشن امیدوار نباشیم، گفت: برای مبارزه ما شیعیان دو وظیفه داریم، یکی از وظایف این است که در راه امام باشیم. شاهدیم گاهی افرادی در فضای مجازی درباره دین صحبت می‌کنند در حالی که خود دین‌دار نبوده و اعتقادی به دین و اهل بیت ندارند. متاسفانه گاهی ما این حرف‌ها را باور می‌کنیم که ثمره آن ضعف در ایمان و یا حتی از بین رفتن آن می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از دعاهایی که همواره بخوانیم این است که خدایا مرا به مرگ جاهلیت نمیران و قلب مرا به سمت امام زمان متمایل کن، گفت: برهه کنونی برهه بسیار سختی است که در آن فتنه‌ها و دشواری‌های فراوانی وجود دارد و باید تلاش کنیم از این فتنه‌ها سربلند بیرون آمده و در راه ولایت ثابت قدم باشیم.

حجت الاسلام مرادپور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار به سابقه آشنایی خود با علما و مردم سیستان و بلوچستان اشاره کردند و آنها را حامی انقلاب معرفی کردند.

وی با توصیح اینکه مسئله بعدی و مهم که حضرت آقا در این دیدار به مردم و مسئولان تذکر دادند تغییرات در جهان است، تصریح کرد: دشمنان به دنبال رویای خاورمیانه بزرگ بودند که رویای آنها تعبیر نشد و در حال حاضر شاهد قدرت‌گیری قدرت‌های نوظهور در جهان هستیم.

امام جمعه ابهر با تاکید بر این اینکه اگر ما در این زمان هوشیار نباشیم ضرر خواهیم کرد همانطور که در گذشته از تغییرات بزرگ در جهان غافل شدیم و ضرر دیدیم، گفت: کشورهایی که این تغییرات را درک نکردند متضرر شدند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان کمیته‌ای دارند که در منطقه بحران درست کند، افزود: نقطه امید دشمنان در ضربه زدن به کشور بهره‌گیری از اختلافات قومی و قبیله ای، عقاید دینی و مسئله جنسیتی است در حالی که در هیچ جای دنیا زن به اندازه جمهوری اسلامی ایران عزیز نیست.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری تاکید دارند آمریکا در حال افول است اما نباید از مکر دشمن غافل شد، بیان کرد: دشمن شکست خواهد خورد به شرطی که ما دشمن شناس بوده و مراقب گفتار و رفتار خودمان باشیم و در زمین دشمن بازی نکرده و جدول او را کامل نکنیم.

امام جمعه ابهر با توصیح اینکه مقام معظم رهبری در بخش دیگری از فرمایشات خود به مسئله اربعین پرداختند و از ملت و دولت و نیروهای امنیتی و حشد الشعبی عراق بابت مهمان نوازی و تامین امنیت این رویداد بزرگ قدردانی کردند، افزود: ایشان در مورد نیروی انتظامی فرمودند: از نیروی انتظامی خودمان هم صمیمانه تشکر می‌کنیم که در رفت و آمدها و مرزها انصافاً فکر شده و شبانه‌روزی، کارهای ارزشمند و خوبی کرد و باید قدردان این نیروهای فداکار و جوانان خوب در بخش‌های مختلف باشیم.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالگرد اغتشاشات و با تاکید بر اینکه فتنه 1401 یکی از سنگین‌ترین عملیات‌های دشمن بود، افزود: دشمن با تحریف واقعیت و کشته‌سازی در این فتنه تلاش کرد به کشور ضربه بزند و در این مسیر از تبلیغات بیشترین بهره را برد.

وی خاطر نشان کرد: با وجود اینکه دشمن به نظر می‌رسد به علل مختلف نتواند هیچ کاری در سالگرد اغتشاشات انجام بدهد اما باز با تبلیغات گسترده سعی در القاء ناامنی دارد، لذا ضمن هوشیاری کامل باید مراقب جنگ شناختی بود و با تبیین و آگاه سازی و آگاه بودن خود در مقابل توطئه‌های دشمن ایستادگی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha