یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
سه شنبه های مهدوی در مدرسه علمیه خواهران نقده

حوزه/ سعیدی گفت: کسانی که ظاهر و باطنی متفاوت داشته باشند و در ظاهر دم از تدین و دینداری بزنند اما در خفا دچار معصیت و گناه شوند از زمره شیعه بودن خارج می شوند و از همراهی با امام زمان (عج) باز خواهند ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، شیرین سعیدی امروز در مراسم «سه شنبه های مهدوی» که با حضور طلاب واساتید مدرسه علمیه فاطمیه (س) نقده در حسینیه این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: امام زمان (عج) هدیه خداوند برای ما انسانها جهت هدایت بشریت است و باید ضمن افزایش معرفت خودمان به شناخت بهتر جامعه نسبت به امام زمام (عج) کمک کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که به ظهور امام زمان (عج) کمک می کند، آمادگی مردم برای ظهور است و باید به مردم در این راستا کمک کنیم؛ بسیاری از مردم امام را در زندگی روز مره خود دیده و مشاهده کرده اند و وقتی حضرت ظهور کرد و چهره نورانی حضرت را دیدند ایشان را خواهند شناخت.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه (س) نقده خاطرنشان کرد: خیلی از افراد بعد از ظهور نسبت به مقام و جایگاه حضرت مهدی (عج) علم پیدا خواهند کرد اما به دلیل دلبستگی به دنیا از همراهی با حضرت خودداری خواهند کرد و برخی نیز در مقابلش خواهند ایستاد و لذا باید توجه داشته باشیم که برای آمادگی ظهور و همراهی حضرت، لازم است فعل و قول ما در گفتار و زبان و عمل آن چیزی باشد که خداوند می خواهد.

وی افزود: بهترین مسیر هدایت، مسیری است که علمای دین و حوزه های علمیه برای مردم تبیین و بیان می کنند و کسانی که بتوانند در سایه تعالیم حوزه علمیه خود شوند و در مسیر درست حرکت کنند می توانند با امام همراهی کنند.

سعیدی گفت: عمل به واجبات و ترک محرمات لازمه همراهی با امام زمان (عج) است و کسانی که ظاهر و باطنی متفاوت داشته باشند و در ظاهر دم از تدین و دینداری بزنند اما در خفا دچار معصیت و گناه شوند از زمره شیعه بودن خارج می شوند و از همراهی با امام زمان (عج) باز خواهند ماند.

وی بیان داشت: باید یکی از مهم ترین دعاها و درخواست های ما از خداوند متعال حرکت علمی و معنوی در مسیر الهی باشد و از پروردگار عالم بخواهیم بصیرت به ما عطا فرمایید تا بتوانیم در پرتو آن حق و باطل را تشخیص دهیم و در مسیر حضرت حجت (عج) ثابت قدم بمانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha