یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان قزوین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: آغاز سال تحصیلی با رویکردهای جدید در روند بحث‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و مهارتی همراه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، حجت الاسلام و المسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه قزوین که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد، اظهار داشت: آغاز سال تحصیلی با رویکردهای جدید در روند بحث‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و مهارتی همراه خواهد بود.

وی افزود: شورای مرکز مدیریت استان در جلسه‌ای که برگزار شد منشور فصل جدید حوزه را که شامل ۱۲ بند و ماده است را به تصویب اعضا رسانید که اجرای هر کدام از بندها به یقین تقویت حوزه علمیه را به همراه خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین در ادامه با اشاره به بندهای نخست منشور جدید حوزه تصریح کرد: تحول و خلاقیت در حوزه‌ها با ظرفیت‌های موجود در حوزه اعم از اساتید و طلاب، دوم اهتمام نسبت به تهذیب و اخلاق که زیربنای بحث تعلیم و تربیت در تمام حوزه‌های آموزشی است.

وی در ادامه تحکیم پایه‌های علمی و محقق پروری را از موارد سوم و چهارم منشور جدید برشمرد و گفت: تمرکز عمیق و وسیع در مباحث جاندار علمی و استفاده از تمام ظرفیت‌های پژوهشی در سال جدید موجب می‌شود روح تفکر و پژوهش بیشتر از گذشته بر حوزه‌ها حاکم شود و این معنا با وسعت بیشتری محقق گردد.

حجت الاسلام و المسلمین عرفانی با اشاره به بندهای پنجم و ششم منشور حوزه علمیه، عنوان کرد: تقویت روحیه هم‌گرایی و هم‌افزایی که موجب می‌شود با همدلی در یک مسیر مشترک حرکت کرده و خروجی مضاعف داشته باشیم، همچنین داشتن روحیه نقدپذیری که به طور یقین نقد سازنده موجب پیشبرد حوزه‌های علمیه خواهد بود.

وی در ادامه تثبیت مدیریت‌ها و تزلزل زدایی و تعامل با نهادهای همسو و مرتبط را از دیگر موارد منشور جدید حوزه ذکر کرد و یادآور شد: در این منشور آمده است که باید کادر مدارس با آمار جمعیتی طلاب تناسب داشته و در زمینه جذب طلاب هم تمهیداتی جدید در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: صداقت و راستی که روح حاکم بر جامعه حوزویان است باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که خروج از این مدار به یقین موجب تباهی خواهد شد، ضمن قدردانی از زحمات تمام تلاشگران امیدواریم که بتوانیم کار را با وحدت و همدلی بیشتری به پیش ببریم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha