دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مديريت حوزه علميه خواهران مازندران

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان مازندران، با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین آفت علم آموزی بی‌انگیزگی است، گفت: باید رغبت و انگیزه را در بین طلاب تقویت کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدباقر محمدی لائینی امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران استان مازندران، در حضور مسئولین استانی و شهرستانی و طلاب این مدرسه، با تبریک سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) و آغاز هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی، اظهار داشت: امیدوارم توفیقات و پیشرفت‌ها در سال تحصیلی جدید، بیش‌ از پیش باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران افزود: در فرازی از دعای اللّٰهُمَّ ارْزُقْنا تَوْفِیقَ الطّاعَةِ منسوب به امام زمان(عج) در مورد ۳ دسته از جامعه در حوزه علم صحبت می‌کند، یعنی علما، متعلمین و مستمعین "وَتَفَضَّلْ عَلیٰ عُلَمائِنا بِالزُّهْدِ وَالنَّصِیحَةِ، وَعَلَی الْمُتَعَلِّمِینَ بِالْجُهْدِ وَالرَّغْبَةِ، وَعَلَی الْمُسْتَمِعِینَ بِالاتِّباعِ وَالْمَوْعِظَة".

وی ادامه داد: علما کسانی هستند که باید زهد و پارسایی داشته باشند، یعنی در عین استفاده از دنیا به آن بی رغبت باشند، اگر شما تصمیم دارید که معلمان و عالمان فردا باشید، باید دغدغه و سرنوشت جامعه، جوانان و خانواده‌ها را داشته و خیرخواه آن‌ها باشید، متعلم به‌معنای خاص است، یعنی کسانی که تصمیم دارند بعداً معلم شوند مانند طلاب و دانشجویان، این‌ها باید تلاش زیادی داشته باشند و عاشق علم باشند، ۲ گروه هستند که هیچ‌گاه سیر نمی‌شوند، طالب علمٍ و طالب دنیا.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین آفت علم آموزی بی‌انگیزگی است، گفت: باید رغبت و انگیزه را تقویت کرد.

وی با اشاره به اینکه دسته دیگر مستمعین هستند، اظهار کرد: باید برای این‌ها برنامه داشته باشید. علما ۲ دسته مخاطب دارند، شاگردانی که می‌خواهند معلم شوند و کسانی که نیاز دارند با مسائل و احکام و معارف روز آشنا شوند، مستمعین نیز باید پذیرش داشته باشند، وقتی فهمیدند که این کلام خداوند، قرآن یا کلام یک عالم است، باید تعبد داشته و آن را قبول کنند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha