شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
طباطبایی

حوزه / امام جمعه اصفهان با بیان این که رژیم صهیونیستی پروایی از کشتار و تخریب خانه‌های مردم غزه ندارد، گفت: در هر صورت توسط نیروهای جبهه مقاومت اسلامی و فلسطین کار اساسی انجام گرفت و ابهت رژیم صهیونیستی را در دنیا به هم زد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح امروز در جمع اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان، ضمن تبریک عملیات پیروزمندانه جبهه مقاومت فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیستی، این عملیات را ضربه کاری و محکم بر پیکره امنیتی رژیم صهیونیستی دانست و اظهار داشت: گنبد آهنی و امنیتی که رژیم صهیونیستی تصور داشتن آن را داشت، از بین رفت، به طوری که نیروهای فلسطینی برخی از فرماندهان آنها را از رختخواب بیرون کشیدند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی پروایی از کشتار و تخریب خانه‌های مردم غزه ندارد، گفت: کار اساسی انجام گرفت و ابهت رژیم صهیونیستی را در دنیا به هم زد.

امام جمعه اصفهان در ادامه با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات ستاد باسازی عتبات عالیات استان، عنوان کرد: اصفهان در مسئله کمک به مستضعفان و محرومان و یا برگزاری مجالس روضه خوانی زبانزد است و مردم اصفهان ولایی، مذهبی و خیرّ می‌باشند و این لطف خداوند است.

وی افزود: کارهای اساسی در ستاد بازسازی عتبات عالیات انجام گرفته است و ما باید به زوّار امام حسین(ع) کمک کنیم، اما کار خود را بر این موضوع متمرکز کنید که افرادی که به زیارت اباعبدالله(ع) می‌روند به‌راحتی و آبرومندانه زیارت نمایند و مسئله مهم نیز همین است.

آیت الله طباطبایی‌نژاد با تأکید بر اهمیت ارائه خدمات رفاهی به زائران امام حسین(ع) در طول مسیر پیاده روی و زیباسازی این مسیر، تصریح کرد: این مانور در دنیا بی‌بدیل است، در دنیا و در طول تاریخ بشر چنین مانوری سابقه نداشته و این مانور شیعه بوده و آثار بسیار خوبی دارد و انسان‌ها به این وسیله جذب شیعه می‌شوند.

وی زیارت اربعین و اماکن مقدسه در مسیر پیاده روی را بالاترین تبلیغ برای شیعه عنوان کرد و گفت: این شاید همان است که حضرت زینب(س) درباره آن فرمودند: "افرادی می‌آیند و این قبر را آباد می‌کنند" و با این مسئله انسان در می‌یابد که " یُریدونَ لِیُطفِئوا نورَ اللَّهِ بِأَفواهِهِم " و خداوند روز به روز این نور را توسعه می‌دهد و این زیبا است که ما وسیله این کار باشیم تا این نور، نورانی شود و همه جهان را فراگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: " الخَلقُ عِیالُ اللّه، فأحَبُّ الخَلقِ إلی اللّه مَن نَفعَ عِیالَ اللّه " یادآور شد: خدمت به خلق خدا، توفیقی بوده که نصیب هر کسی نمی‌شود و اینکه انسان بتواند مال خود را در راه خدمت به امام حسین(ع) و دین خرج نماید کار هر فردی نیست و باید بدانیم هر کاری که انجام می‌دهیم از سوی خدا است و باید شکر این نعمت را به جای آوریم.

در ابتدای این جلسه برخی از مسئولان مرتبط با همایش عظیم پیاده روی اربعین چون فرمانده سپاه استان و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان نیزبه بیان گزارشی از عملکرد نهاد مربوطه خود در ایام اربعین پرداختند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha