سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
سیدتوفیق رضایی

حوزه/ معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه کردستان گفت:براساس رایزنی های صورت گرفته با حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی؛ نماینده ولی فقیه در کردستان، ایشان قبول کردند که هر دو هفته یکبار به عنوان استاد در جلسات درس اخلاق مدارس علمیه سطح این استان حضور داشته باشند و طلاب از محضر وی کسب علم نمایند.

حجت الاسلام سیدتوفیق رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان در سخنانی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم در ۸۹ درباره جایگاه مهم تهذیب فرمودند:«مسئله‌ دیگر در نظام رفتاری و اخلاقی حوزه‌ها، فیض بردن از معنویات و تهذیب است؛ این خیلی مهم است. جوان امروز حوزه بیش از گذشته به مساله‌ی تهذیب نیازمند است. کسانی که رشته‌های رفتارشناسی عمومی را مطالعه می‌کنند و کار می‌کنند، این را تایید می‌کنند.امروز در همه‌ دنیا اینجور است که وضع نظام مادی و فشار مادی و مادیت، جوان‌ها را بی‌حوصله می‌کند؛ جوان‌ها را افسرده می‌کند. در یک چنین وضعی، دستگیر جوان‌ها، توجه به معنویت و اخلاق است. علت اینکه می‌بینید عرفان‌های کاذب رشد پیدا می‌کند و یک عده‌ای طرفشان می‌روند، همین است؛ نیاز هست. جوان ما در حوزه‌ علمیه جوان طلبه؛ چه دختر، چه پسر، نیازمند تهذیب است».

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه کردستان گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای باید حوزه ها توجه ویژه‌ای به مسائل اخلاقی، تهذیبی و معنوی طلاب در حوزه ها داشته باشند، بنابراین حوزه علمیه کردستان در این راستا تلاش‌های بسیاری دارد.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: امسال برای توجه بیشتر به مقوله تهذیب و اخلاقیات مقرر شد که جلسات درس اخلاق در سطح مدارس علمیه استان کردستان به صورت منظم و با استفاده از اساتید برتر حوزوی برگزار شود.

حجت الاسلام رضایی افزود: براساس رایزنی های صورت گرفته با حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی؛ نماینده ولی فقیه در کردستان، ایشان قبول کردند که هر دو هفته یکبار به عنوان استاد در جلسات درس اخلاق مدارس علمیه سطح این استان حضور داشته باشند و طلاب از محضر وی کسب علم نمایند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه کردستان خاطرنشان کرد: بنابراین به صورت منظم در هر ماه، ۲ جلسه درس اخلاق در مدارس علمیه شهرستان های بیجار، قروه، کامیاران و سنندج برگزار می شود و امیدواریم که استقبال از این جلسات به مانند سال‌های گذشته با استقبال خود طلاب برگزار گردد، کما اینکه تاکنون چندین جلسه اخلاق در این مدارس برگزار شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha