دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب با آیت الله غروی

حوزه/ آیت الله غروی گفت: نمایندگان طلاب باید قدرت جذب بالایی داشته و با ارتباط گیری با طلاب حوزه انتخابیه خود بتوانند مشکلات معیشتی، آموزشی، تبلیغی و ... آنان را برطرف نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله غروی در دیدار هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اظهار داشت: برگزاری اولین دوره مجمع نمایندگان طلاب در سال ۱۳۶۸ بود که مقدمات آن در زمان حیات حضرت امام رحمت الله علیه انجام شد و تشکیل آن بعد از رحلت امام راحل بوده است و ما در آن زمان عضو هیئت رئیسه بودیم و طی جلسات متعدد، اساسنامه آن تهیه شد.

وی ابراز داشت: ارتباط طلاب با شورای عالی و جامعه مدرسین از اهداف راه اندازی مجمع نمایندگان طلاب بوده و این ارتباط باید وسیع تر و محکم تر از قبل ادامه داشته باشد و حضرت امام (ره) بر این موضوع تأکید داشتند.

عضو جامعه مدرسین با بیان این مطلب که نمایندگانی طلاب و فضلا، برکات فراوانی دارد، خاطرنشان ساخت: گزارش ارائه شده از عملکرد مجمع نمایندگان طلاب در دوره نهم خوب است؛ اما در وضعیت فعلی، کارهای بیشتری می توان انجام داد که از جمله آن بررسی طرح‌های مختلف در حوزه و رصد آنها، ضمن آشنایی با موضوعات آن در باب آموزش، پژوهش و .... می باشد؛ همچنین می توان این طرح ها را برای طلاب و فضلا بازگو نمود و نظرات آنان را در قالب پیشنهاد و انتقاد جمع آوری کرد و به مسئولان مربوطه ارائه نمود.

توصیه‌های عضو جامعه مدرسین به نمایندگان طلاب


این استاد حوزه یکی از خلأهای امروز حوزه را عدم شناسایی ظرفیت‌ طلاب و فضلای شهرستان ها عنوان کرد و گفت: نمایندگان طلاب می توانند این ظرفیت های علمی، تبلیغی و ... را که در شهرستان ها حضور دارند، شناسایی نمایند.

آیت الله غروی بیان کرد: جلسات طلاب با بزرگان خوب است ولی زمانی بهتر می شود که نماینده برای طلاب وقت بگذارد و مشکلات آنها را رصد کند؛ هر چند که برخی از اوقات نتواند همه آنها را برطرف نماید.

وی اظهار داشت: یکی از کارهای خوبی که نمایندگان طلاب می توانند انجام دهند، آشنایی با مشکلات و جمع آوری نظرات طلاب و جمع بندی آن و ارائه به جامعه مدرسین، شورای عالی یا مرکز مدیریت حوزه است.

عضو جامعه مدرسین در پایان ابراز داشت: نمایندگان طلاب باید قدرت جذب بالایی داشته و با ارتباط گیری با طلاب حوزه انتخابیه خود بتوانند مشکلات معیشتی، آموزشی، تبلیغی و ... آنان را برطرف نمایند.

توصیه‌های عضو جامعه مدرسین به نمایندگان طلاب

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر نیز در این دیدار اظهار داشت: دوره نهم مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با ۱۹۶ نماینده و ۱۴ کمیسیون فعال در حال فعالیت است و کارگروه هایی همچون کارگروه فلسطین، عفاف و حجاب و جمعیت تشکیل شده که نشان از ظرفیت این مجمع دارد.

وی ابراز داشت: جلسات استانی و شهرستانی نمایندگان طلاب با طلاب حوزه انتخابیه خود بحمدالله برقرار بوده و نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: معمولا در مجامع عمومی نمایندگان طلاب، دو نفر از نمایندگان به عنوان ناطقان پیش از دستور به ارائه سخنان خود می پردازند که کلیپی از این صحبت ها تهیه شده و برای مسئولین مربوطه ارسال می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بیان داشت: یکی از برنامه‌های هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب، سلسله دیدارهایی با مراجع عظام تقلید، بزرگان حوزه و مسؤولین نظام بوده و از دیگر فعالیت های این مجمع، شناسایی و رونمایی از کتب و آثار نخبگان و فرهیختگان علمی حوزه می باشد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب در پایان با بیان این مطلب که در موضوع تبلیغ نیز ورود داشته ایم، گفت: در اربعین امسال، قریب به ۱۰۰ نفر از نمایندگان طلاب و فضلا به عنوان مبلغ حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha