دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سیدحسین مومنی

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت بر اهمیت صبر توأم با توکل و اعتماد به ذات اقدس الهی تصریح نمود و گفت: اضطراب، استرس و بی‌قراری‌های انسان معلول ضعف توکل و اعتماد به خداوند متعال است؛ ضعف باور به این امر که دست خدا بالای همه دست‌هاست؛ از جمله نگرانی‌های جامعه ما است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی،در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت، با بیان این که شخصیت‌های برتری به جهت بودن کنار امام و بهره‌گرفتن از نور ائمه اطهار علیهم‌السلام به درجات و مقامات بالایی دست می‌یابند، اظهار داشت: علما به جهت ایجاد تشبه در وجودشان توفیق تشرف و به جهت ایجاد سنخیت نیز لیاقت انضمام پیدا کردند.

وی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را یکی از علما و محدثین ممتاز جهان اسلام دانست و یادآور شد: از زمان ائمه اطهار علیهم‌السلام تاکنون بزرگانی بودند که در کنار ائمه علیهم‌السلام به‌عنوان اصحاب و یا در دوران غیبت با بهره‌گیری از نور ولایت به مقامات رفیعی دست یافتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی در ادامه در تبیین ویژگی‌های شاخص عبدالعظیم حسنی، سید بحرالعلوم، علی بن بابویه قمی و… بهره از فیوضات معنوی اهل‌بیت علیهم‌السلام را از شاخص‌ترین ویژگی‌های مشترک تمام علمای تراز اسلام دانست و اظهار داشت: علمای با تربیت نفس و تمسک به بارگاه ملکوتی ائمه اطهار علیهم‌السلام خود را مشمول عنایات خاص اهل‌بیت علیهم‌السلام نموده، به درجات و رتبه‌های بالای علمی و معنوی دست یافتند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت به فرازهایی از نامه امام حسن عسکری علیه‌السلام به علی بن بابویه قمی اشاره نمود و یادآور شد: امام حسن عسکری علیه‌السلام در این نامه برای این عالم بزرگوار از تعبیر یا شیخی، معتمدی و فقیهی استفاده و مسیر سیروسلوک الی الله را به‌خوبی تبیین می‌نمایند.

وی با بیان این که امام حسن عسکری علیه‌السلام در این نامه موفقیت در مسیر الی الله و قراردادن اولاد صالح در نسل را در گرو تقوا، برپاداشتن نماز و ادای زکات ذکر می‌کنند، یادآور شد: دعا و طلب مغفرت برای پدر، مادر و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها گره‌گشای مشکلات خود و فرزندان انسان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی ضمن اشاره به اهمیت صبر بر مصائب؛ اضطراب، استرس و بی‌قراری‌ها را معلول ضعف توکل و اعتماد به خداوند متعال دانست و اذعان داشت: ضعف باور به این امر که دست خدا بالای همه دست‌هاست؛ از جمله نگرانی‌هایی است که در جامعه زیاد شده است.

وی در ادامه صبر در عبادت، صبر در مصیبت و صبر در معصیت را بسیار مهم ارزیابی و بر اهمیت صبر توأم با توکل و اعتماد به ذات اقدس الهی تصریح نمود و یادآور شد: انتظار فرج از دیگر سفارش‌ها امام حسن عسکری علیه‌السلام است؛ چرا که شیعیان پیوسته در حزن، غم و اندوه غیبت به سر می‌برند تا این که امام عصر (عج) ظهور نموده، قسط و عدل را در جهان جاری ساخته، عالم را از ظلم و جور رها سازد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: یادکردن امام‌زمان(عج) در سرزمین دل‌وجان، تحولات عمیقی را در برطرف‌سازی بیماری‌های دل خواهد داشت.

وی ضمن اشاره به مظلومیت ملت فلسطین؛ با تأکید بر این که زمین از آن خداست و به هرکسی که بخواهد می‌بخشد، تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید؛ «إِنَّ الْأَرْضَ لِلَّهِ یُورِثُهَا مَنْ یَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ»، بر اساس وعده الهی بدون شک آینده از آن متقین است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی در بخش پایانی سخنان خود پدر و مادر را رکن اساسی موفقیت انسان در زندگی دانست و ضمن اشاره به حدیث نبوی «أشَدُّ مِن یُتْمِ الیَتیمِ الّذی انقَطَعَ عَن أبیهِ ، یُتْمُ یَتیمٍ انقَطَعَ عَن إمامِهِ»، خاطرنشان کرد: از یتیمی کسی که پدرش را از دست داده سخت تر، یتیمی کسی است که از امام خود بریده شده و توان دسترسی به او را ندارد و حکم مسائل دینی مورد ابتلایش را نمی داند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha