پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام عباسی آغوی در قرارگاه حوزه انقلابی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی آغوی گفت: حوزه انقلابی، شبهه شناس و شهوت گریز است و با علم خود به شبهات پاسخ داده و در فعالیت های خود از شهوات عملیه پرهیز می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین هادی عباسی آغوی با حضور در دفتر قرارگاه حوزه انقلابی مجمع نمایندگان طلاب اظهار داشت: حوزه انقلابی جایگاه بسیار بزرگی دارد و نسبتش با انقلاب، نسبت پدر و مادری است؛ پس باید این نسبت را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: انقلاب یک ضرورت برای انسان است و باید در حال تغییر و تحول باشد که از انقلاب درونی، آغاز شده و به انقلاب اجتماعی و سیاسی می رسد.

این استاد حوزه ابراز داشت: حوزویان علاوه بر سلامت نفسانی دارای جهاد نفسانی نیز هستند؛ پس حوزه انقلابی بودن، ضرورت علم، کمال، انسانیت و روحانیت است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی آغوی با اشاره به اهمیت حوزه انقلابی، افزود: مسئولین حوزه باید برای حوزه انقلابی تدبیری بیندیشند و طلاب، فضلا، روحانیون و علما را به فرامین امامین انقلاب که سرآمد انقلاب و حوزه هستند بیشتر از قبل آشنا نمایند.

وی با اشاره به برخی ملاقات ها با رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان ساخت: ایشان بیان کردند: حوزه باید از مرحله ترمیم گذشته و به بالندگی برسد؛ پس باید در این مسیر حرکت کرده و امروز جهان نیازمند به فضلای عالم و خوش فکر است.

این استاد حوزه گفت: از وظایف حوزه انقلابی، عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب، برگزاری کرسی های نظری پردازی، برگزاری همایش های بصیرتی و انقلابی اساتید، فضلا و طلاب جوان و تبیین مواضع حوزه انقلابی است.

شاخصه‌های حوزه انقلابی از نگاه استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم

حجت الاسلام والمسلمین عباسی آغوی بیان داشت: حوزه انقلابی، شبهه شناس و شهوت گریز است و با علم خود به شبهات پاسخ داده و در فعالیت های خود از شهوات پرهیز می کند.

وی مطالعه زندگینامه و وصیت نامه شهدا را ضروری دانست و گفت: باید زندگینامه و وصیت نامه شهدا؛ مخصوصا شهدای روحانی را در اختیار طلاب جوان قرار داد؛ چراکه در طی مسیر آنان اثرگذار است.

این استاد حوزه اظهار داشت: دشمن شناسی، شبهه شناسی، تبیین ولایت فقیه، برگزاری کرسی های آزاداندیشی، فعال نمودن طلاب در فضای مجازی و ... از وظایف حوزه انقلابی است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی آغوی ابراز داشت: انقلاب ما انقلاب اسلامی است و حد و مرزی نداشته و به همه جا صادر می شود؛ پس جنود الله و افکار جهان همیشه با ما همراه و همگام هستند .

وی خاطرنشان ساخت: قرارگاه حوزه انقلابی باید آنچنان فعال باشد که اگر طلبه ای وارد فیضیه شد، اولین حجره و دفتری که باید بشناسد دفتر حوزه انقلابی بوده و از خدمات آن بهره مند شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha