چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
باکیده

حوزه / کارگردان سینما و تلویزیون گفت: آنچه این روزها در غزه در حال رخ دادن است هیچ نشانی از انسانیت به همراه ندارد، چون نمی‌شود به این اندازه در جنگی، کارهای وحشیانه انجام داد.

عبدالله باکیده، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها در غزه، گفت: آنچه که این روزها در غزه در حال رخ دادن است هیچ نشانی از انسانیت به همراه ندارد، چون نمی‌شود به این اندازه در جنگی کارهای وحشیانه انجام داد. در غزه صهیونیست کودکان و زنان را حمله بمب‌های خود کرده‌اند در این میان نهادهای حقوق بشری غرب نیز نسبت به این جنایات سکوت پیشه کرده‌اند.

وی افزود: وقتی سکون بنگاه‌های خبری غرب را نسبت به آنچه در غزه رخ می دهد را می‌بینیم بیشتر بر پوشالی بودن این مراکز پی می‌بریم. غربیان و آمریکا حقوق بشر را تنها برای رسیدن به اهداف خود می‌خواهند و هیچگاه درد مظلومان جهان را ندارد نکته عجیب‌تر اینکه در فعالیت‌های اخیرشان تلاش دارند جای ظالم و مظلوم را عوض کنند.

باکیده با بیان اینکه «عملیات طوفان الاقصی» یک ضربه مهلک بر صهیونیست‌ها بوده است، بیان کرد: عملیاتی که فلسطین‌ها انجام داده، قدرت پوشالی که اسرائیلیان برای خود ترسیم کرده بودند از بین برند. باید بدانید که دروغ هایی که غربیان به مبارزان حماس در عملیات طوفان الاقصی می‌بندند صحت ندارد. برای همین برای ادعاهای خود دلیلی ندارد. در این میان برخی از اسرایی که از سوی حماس آزاد شده‌اند همگی روی رفتار مهربانانه حماس با آنها تاکید داشته‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که رسالت رسانه‌ای در این رابطه چگونه باید باشد، گفت: همانگونه که گفتم غربیان در پی وارونه نشان دادن حقیقت هستند، بنابراین هر کاری انجام می‌دهند تا آنچه رخ می‌دهد را آنگونه که می‌خواهند روایت کنند در این میان رسانه‌های کشورهای مسلمان به ویژه ایران باید هر آنچه در توان دارد روی پوشش صحیح و سریع خبرها تنظیم کند تا مردم جهان از آنچه در غزه می‌گذرد بهتر آشنا شوند.

این کارگردان ادامه داد: هنرمندان ایرانی نیز در روزهای گذشته به طرق مختلف جنیات صهوینیست‌ها را محکوم کردند به ویژه در صفحات مجازی آنها این امر را به خوبی شاهد هستیم اما نکته در این میان وجود دارد آن هم اینکه این حمایت‌ها نباید مقطعی بوده و همچنان ادامه یابد. اتفاقی دیگری که در جامعه هنری می‌تواند رخ دهد ساخت آثاری است که در آنها مظلومیت ملت فلسطین به تصویر کشیده شده باشد.

باکیده در انتها تصریح کرد: مردم ایران همیشه حامی ملت فلسطین بوده است. در این میان دشمنان این سرزمین باید بدانند هیچگاه ایرانیان فریب تبلیغات دروغین آنها را نخواهند خورد گواه این ادعا را هم روزهای گذشته در تجمعات اعتراضی که در گوشه گوشه کشورمان رخ می دهد می‌توان به خوبی مشاهده کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha