شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ملک شهر

حوزه/ رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه ملک شهر گفت: اساتید دستورات دینی را از سخنان اهل بیت(ع) دریافت و برای طلاب بیان کنند، طلاب را وصل و عامل به قرآن تربیت کنید، که هم قرآن را بخوانند و هم تحقیق کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام غلامرضا تمنایی، پیش از ظهر امروز در جلسه اخلاق اساتید مدرسه علمیه اهل بیت(ع) ملک شهر، اظهار داشت: اساتید دستورات دینی را از سخنان اهل بیت (ع) دریافت و برای طلاب بیان کنند، طلاب را وصل و عامل به قرآن تربیت کنید، که هم قرآن را بخوانند و هم تحقیق کنند.

وی ادامه داد: مردم عقل دارند، اما این عقل دفینه است، یعنی زیر خاک است و اگر اکتشاف را به آنها یاد دادید موفق خواهید بود.

حجت الاسلام تمنایی با طرح سوالی مبنی بر اینکه در کلاس حفظ آیا مخاطبین حافظ قرآن می‌شوند یا عامل به قرآن؟، اظهار کرد: عدد درجات بهشت عدد آیات قرآن است، اگر عامل به قرآن باشیم درجات ما بالاتر می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در روایت است «إقرا و رقّا؛ بخوان و بالا برو»، یادآور شد: امیرالمؤمنین(ع) در بیان ویژگی‌های یاران پیامبر(ص) فرمودند:" یاران پیامبر وقتی ذکر معاد و قیامت می‌شد، گویی روی آتش ایستاده بودند، وقتی یاد خدا می‌شد اشک‌هایشان جاری می‌شد و گریبان‌هایشان تر می‌شد". حال باید این سوال را بپرسیم که ما کدامیک از این خصوصیات را داریم!.

رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه ملک شهر تصریح کرد: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند: من برادر ایمانی داشتم که او نزد من عظمت داشت و بزرگ‌ترین ویژگی او این بود که کل دنیا در چشمش کوچک بود، عمارت، مال و ثروت در نزدش کوچک بود و شکمش بر او سلطنت نداشت، هر قدمی بر می‌داشت خیر و قدمش و قیامتش همه خیر بود.

حجت الاسلام تمنایی گفت: به این اخلاق و ویژگی که حضرت فرمودند، ملازم باشید ولو خیلی کم باشد، بدانید کم آن را عمل کنید بهتر از این است که کل را ترک کنید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha