یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
شهید حسین دژگاهی

حوزه/ شهید حسین دژگاهی لکفه پس از دوره آموزشی به جبهه های حق علیه باطل شتافت و ۱۳ تیرماه ۱۳۶۱ در جبهه خونین شهر به دیدار معشوق شتافت و به لقاءالله رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، استان بوشهر در حماسه دفاع مقدس نقش به‌سزایی داشت و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کرده است، بزرگترین پایگاه‌های نظامی کشور در استان بوشهر قرار دارد و طی هشت سال دفاع مقدس این استان در جبهه‌های زمینی، هوایی و دریایی نقش ویژه و مهمی ایفا کرد، هرچند شهدایش آنچنان که باید و شاید به نسل امروز همچون دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها معرفی نشده‌اند.

در این راستا خبرگزاری حوزه قصد دارد در قالب پرونده‌ای ویژه و نگاه به تاریخ مجاهدت شهدا و رزمندگان این استان در دوران دفاع مقدس، به معرفی آنان بپردازد.

شهید حسین دژگاهی

شهید حسین دژگاهی لکفه در سال ۱۳۴۵ در خانواده‌ای فقیر و مستضعف در روستای قلعه کهنه (ریز) دیده به جهان گشود. وقتی که هفت ساله شد، برای آموختن دانش و سواد وارد دبستان شد. در میان دانش آموزان دبستان از لحاظ درسی همیشه ممتاز و الگو بود و از لحاظ اخلاقی دارای اخلاقی اسلامی بود که تمام دانش آموزان مجذوب اخلاق وی می‌شدند؛ مثلا اگر یک روز به خاطر عذری نمی‌توانست به مدرسه برود تمام دانش آموزان جای او را در مدرسه خالی می‌دیدند و از همدیگر در مورد وی سئوال می‌کردند که چرا امروز دژگاهی به مدرسه نیامده است.

خلاصه تمام دانش آموزان او را مانند یک برادر می دانستند و حاضر نبودند که دوری‌اش را تحمل نمایند تا کلاس چهارم ابتدایی درس خواند و سپس به علت فقر مالی نتوانست ادامه تحصیل دهد و چون پدرش پیر شده بود و نمی‌توانست خرج خانواده را تأمین نماید مجبور شد کار کند و خرج خانواده را تأمین کند و برای کار کردن در محل سکونت خود کار می کرد.

اخلاق خوب او در محل کار باعث شده بود که کارگران از کار کردن خسته نشوند و روزی که حسین در محل کار حاضر بود، دیگر خستگی برای کارگران معنی و مفهومی نداشت و اگر روزی نمی‌توانست سر کار برود تمام کارگران جای او را خالی می‌دیدند تا اینکه انقلاب روح بخش اسلامی‌مان به رهبری حسین زمان خمینی کبیر شروع شد.

دوران انقلاب در راهپیمایی‌ها و جلسات مذهبی شرکت داشت تا اینکه انقلاب پیروز شد. با تشکیل بسیج مستضعفین این پایگاه منتظران شهادت در بسیج ثبت نام کرد و در میان برادران بسیجی فردی سخت کوش پرکار و فعال بود و علاقه عجیبی به شهادت داشت، زیرا میدانست که شهادت آغاز زندگی جاودانه است و پس از دوره آموزشی به جبهه های حق علیه باطل شتافت و روز ۱۳ تیرماه ۱۳۶۱ در جبهه خونین شهر به دیدار معشوق شتافت و به لقاءالله رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha