چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 1125418
۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
امام جمعه جم

حوزه/ حجت الاسلام محمدی گفت: در بحث راه اندازی مجدد فرودگاه جم که چند هفته گفتیم و این مطالبه را تکرار کردم، امروز با توجه به اینکه نماینده مردم در مجلس حضور دارد، باید عرض کنم این مطالبه جدی مردم و خواسته همه مردم است و این کار تنها در مرکز کشور به سرانجام می‌رسد و حل آن کار نماینده در وزارتخانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد محمدی امام جمعه جم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت شهادت جانسوز حضرت زهرا(س) اظهار داشت: حضرت زهرا(س) الگوی جهانیان و بشریت در همه اعصار هستند.

وی به اصول زندگی فاطمی پرداخت و بیان کرد: خدا به یکی از پیامبرانش وحی کرد که به مومنین بگو سه کار را انجام ندهند، لباس دشمن را نپوشند، غذای دشمن را نخورند، روش دشمن را نروند.

وی اصل حس قدردانی و اصل ساده زیستی را از دیگر اصول زندگی فاطمی عنوان کرد و گفت: اصل عفت حیا، اصل سازگاری، اصل مشارکت در امور اجتماعی، اصل ایثار، اصل عزم و اراده، اصل رضامندی، اصل عبودیت و بندگی، اصل صداقت، اصل امانت داری و اصل کسب رضایت همسر، اصل شوهر داری با محبت و عاطفه از اصول زندگی فاطمی است.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به تشییع پیکر شهدا در شهرستان جم، یادآور شد: هفته گذشته فضای ملکوتی در شهرستان و شهرستان‌های مجاور درست شد، امروز اگر فرهنگ شهادت و مقاومت پیروز است از این شهدای عزیز است.

امام جمعه جم اظهار کرد: شهید به ما نیاز ندارد بلکه ما هستیم که نیاز به شهید داریم و در ادامه حیات خود باید وصل به حیات طیبه شهدا بشویم، اینها همین نسیم رحمت حضرت حق هستند که افراد زرنگ در مسیر نسیم قرار می‌گیرند.

وی در ادامه به نقش ایران در نظم آینده و ضرورت اصلاح ساختار اقتصادی پرداخت و خاطرنشان کرد: خنثی‌سازی تحریم تنها از طریق باز تعریف نقش ایران در نظم آینده امکان‌پذیر است، در یک جهان غیرقطبی‌شده، پدیده‌هایی نظیر تحریم، سکوها و پلتفرم‌های مالی و بانکی، زنجیره‌های ارزش جهانی و منطقه‌ای شکلی متفاوت از شرایط فعلی خواهند داشت، به طوریکه قدرت بلوک غرب برای اعمال تحریم کاهش می‌یابد و همین امر باز تعریف نقش در عرصه بین‌الملل را به امری در دسترس برای ایران تبدیل کرده است.

وی به پیام‌های وتوی قطعنامه شورای امنیت توسط آمریکا پرداخت و گفت: آمریکا تاکنون ۴۰ بار از حق وتو به نفع رژیم غاصب استفاده کرده و این نشان از ناکارآمدی و بی‌مصرفی نهادهای بین‌المللی دارد.

حجت الاسلام محمدی، با اشاره به موضوع راه اندازی فرودگاه جم اظهار کرد: در بحث راه اندازی مجدد فرودگاه جم که چند هفته گفتیم و این مطالبه را تکرار کردم، امروز با توجه به اینکه نماینده مردم در مجلس حضور دارد، باید عرض کنم این مطالبه جدی مردم و خواسته همه مردم است و این کار تنها در مرکز کشور به سرانجام می‌رسد و حل آن کار نماینده در وزارتخانه است.

امام جمعه جم ابراز کرد: همه چیز برای راه اندازی آن در اینجا فراهم است و لذا امیدوارم ان‌شاءالله در هفته‌های پیشرو کار آن را نماینده تمام نماید و نوید آن را به مردم بدهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha