جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با تاکید بر آموزش پژوهش محور گفت: اگر اساتیدی در این خصوص تجربه و ایده هایی دارند از راهکارها آنان استقبال می کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی پیش از ظهر امروز در جمع اساتید و کادر مدیریتی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر، اظهار داشت: ایجاد روح جستجوگری در طلبه یکی از اهداف ما در حوزه علمیه است و در این راه اساتید بسیار می‌توانند نقش آفرین باشند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه طلاب سطح یک حداقل مهارت‌ها در حوزه پژوهش را باید یاد بگیرند، گفت: کنکاش با منابع بیشتر غیر از کتاب‌ یکی دیگر از اهداف است و توصیه ما این است که پژوهش در راستای دروس نوشته شود.

وی بیان کرد: اگر این مهم محقق شود انگیزه لازم را در بین طلاب نسبت به فعالیت‌های پژوهشی بیشتر می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی بر انجام پژوهش توسط اساتید مدارس علمیه تاکید کرد و یادآور شد: اگر اساتیدی در این خصوص تجربه و ایده‌هایی دارند از راهکارها آنان استقبال می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی از برگزاری دوره تربیت مربی پژوهشی خبر داد و اظهار کرد: در این راستا برای اساتید کارگاه‌هایی را برگزار کردیم تا با مدل کار آشنا شوند، چهار مهارت روش مطالعه، روش فناوری پژوهش، روش تحقیق اولیه و روش نگارش مقاله کوتاه به‌ صورت مبسوط در این دوره‌ها تدریس می‌شود و سپس از حاضرین آزمون اخذ خواهد شد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: تاکنون ۱۴ دوره تربیت مربی پژوهشی هر کدام ۱۰۰ ساعت برگزار شده و همه معاونان پژوهش مکلف شدند که در این دوره شرکت کنند، حدود ۲ هزار استاد هم طی چند سال گذشته این دوره را دیدند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی به تشکیل کانون‌ها در مدارس اشاره کرد و یادآور شد: افراد در قالب گروه‌های پنج تا ۱۰ نفره به همراه استاد یک کانون را در موضوعات مختلف تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: هزار و ۱۰۰ کانون در مدارس علمیه سطح کشور داریم که این کانون‌ها یک جشنواره سالانه دارند و از برترین‌ها تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha