دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1138569
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۸
شهید ملایر

حوزه / امام جمعه همدان با اشاره به اینکه حضور در انتخابات امنیت ساز است، گفت: برای حفاظت از خون شهید خداداد و استمرار راه شهدا در ۱۱ اسفند در انتخابات شرکت خواهیم کرد تا ان‌شاءالله تحولاتی در عرصه‌های مدیریت رخ دهد و منافعش به عموم مردم برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی در مراسم شهادت سردار محمود خداداد شهید مدافع امنیت در جمع مردم شهرستان ملایر، با اشاره به اینکه حضرت امیر(ع) در شهر کوفه نیروی نظامی و انتظامی به نام شرط الخمیس را تشکیل دادند که مورد اعتماد و توجه ایشان بود، اظهار داشت: انسان‌های شریفی در این مجموعه حضور داشتند که وظیفه ایجاد امنیت جامعه بر عهده آنها بود.

وی با تأکید بر اینکه امروز اگر به زحمات و خدمات فراجا در عرصه‌های مختلف توجه نکنیم، این ظلم در حق نیروی انتظامی است، گفت: البته ملت ما به خوبی می‌داند که امنیت، آسایش و آرامش امروز محصول زحمات شما در سراسر کشور از مرزها تا داخل شهرها در تمامی طول است.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه خداوند در سوره صف پیشنهادی برای مومنین مطرح کرده است، یادآور شد: در این سوره خداوند از معامله‌ای سخن می‌گوید که طرف معامله خود خداست و به دست آوردن آن چند شرط دارد.

وی با بیان اینکه خداوند از ما می‌خواهد تا باور کنیم خدا و پیامبر وجود دارند، یادآور شد: گرفتاری بشر این است که نمی‌خواهد باور کند خدا ناظر است و برای این دنیا و بشر برنامه ریزی کرده و متاسفانه در اندیشه‌های بشر و شلوغی‌های اندیشه و فکر، خدا فراموش می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، افزود: از دیگر شرایطی که خداوند در این آیه مطرح کرده، این است که افراد با مال و جان خود در راه خدا مجاهدت کنند.

وی با تأکید بر اینکه شهادت بزرگترین اتفاق و نعمتی است که برای انسان رقم می‌خورد، ابراز کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید، «به خدا و فرستاده او بگروید و در راه خدا با مال و جانتان جهاد کنید این (گذشت و فداکاری) اگر بدانید برای شما بهتر است.»

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع امنیت، شهید خدادادی، خاطرنشان کرد: شهادت در راه خدا به تعبیر روایات، نعمت بزرگ الهی است که دادن آن به انسان بدون حکمت نیست و این نتیجه خدمات و مجاهدت‌های شهدا است.

وی با اشاره به اینکه این مملکت امثال این جوان‌ها و شهدا را زیاد به خود دیده که ازخودشان به خاطر امنیت هموطنان و ناموس این کشور بگذرد، اظهار کرد: فراجا در کنار نیروهای مسلح ما در میدان مجاهدت حضور دارد.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه شاید ظاهرها متفاوت باشد اما باطن و نیت‌ها یکی است، گفت: مهم آن است که نیت ما حرکت به سمت خدا و کار برای خدمت به مردم باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه حضور در انتخابات امنیت ساز است، خاطرنشان کرد: برای حفاظت از خون این شهید و استمرار راه شهدا در ۱۱ اسفند در انتخابات شرکت خواهیم کرد تا ان‌شاءالله تحولاتی در عرصه‌های مدیریت رخ دهد و منافعش به عموم مردم برسد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha