شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ آیت‌الله اعرافی با پرداختن به لزوم حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: اگر ملی می‌اندیشید، اسلام و تشیع به زبان فارسی گسترش یافته است. اگر دینی و اسلامی فکر می‌کنید، اسلام و تشیع در نقاط پرشماری از زمین بسط یافته است. در انتخابات شرکت کنیم چون انتخابات تحکیم اقتدار و امنیت نظامی است که عمود خیمه آن رهبری و ولایت فقیه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیت‌الله علی‌رضا اعرافی در شهر گلستان شهرستان بهارستان، این منطقه را از نقاط پرفروغ کشور در امر دین و انقلاب دانست و گفت: مهدویت و انتظار منجی در نزد تشیع امتیازاتی دارد که در دیگر ادیان باورمند به ظهور منجی دیده نمی‌شود.

عضو شورای عالی حوزه با اشاره به روایات و کتب پرشمار بازمانده از صحابه و تابعین در زمینه مهدویت افزود: نخستین ویژگی و امتیاز مهدویت در تشیع این است که قیام‌کننده مروج توحید الهی، انسان زنده هم‌عصر است. به این معنا که بعدا به دنیا نخواهد آمد. بلکه هم‌زمان حضور دارد. در واقع از نسل امام حسن عسکری(ع) فرزندی زنده و حاضر و ناظر وجود دارد که صدها سال است در پشت ابرهای غیبت است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به قیام حضرت مهدی(عج) در روز موعود ادامه داد: دومین ویژگی تفکر مهدوی شیعی، تسلط و احاطه تام و تمام این موجود شریف معصوم بر جهان است. هر هفته سیاهه اعمال بندگان بر ایشان عرضه می‌شود و با خدمت به اسلام و مردم در راستای نورانی و روشنی سیاهه اعمال عرضه شده به امام مهدی(عج) گام بردارید. ویژگی دیگر و سوم هم این است که حکومت ایشان تعریف و تصویر روشن با منشور مشخص دارد و نظام حکمرانی الهی-انسانی است.

عضو شورای عالی حوزه ویژگی چهارم را چنین برشمرد: مار زیر خیمه انتظار امام عصر(عج) زندگی می‌کنیم. انتظار، موتور محرک انسان مومن است. رهپویان راه مهدویت وظایفی دارند و باید برای تعالی جامعه و انسان تلاش کنند. انتظار مکتب سازنده و هدایت‌گر است. تفاوت انقلاب اسلامی با دیگر نهضت‌ها، همین ریشه داشتن در غدیر و عاشورا و مهدویت است.

آیت‌الله اعرافی ضمن تاکید بر حق داشتن اقتصاد، فرهنگ و اجتماع سالم افزود: روح همه این‌ها اسلام و اعتقاد به محبت خدا، مرجعیت و ولایت فقیه است. البته ما معتقد به مردم‌سالاری دینی هستیم و انقلاب اسلامی انتخابات درست و واقعی را به ارمغان آورد. این انقلاب مال مردمی است که درست ۶۰ سال پیش به پیروی از امام راحل به پا خاستند و دلیری و شجاعت به خرج دادند تا انقلاب اسلامی در جهان مطرح شود.

مدیر حوزه های علمیه با پرداختن به برکات پرشمار انقلاب اسلامی ادامه داد: تا قبل از انقلاب، تشیع در چند کشورِ محدود بود، اما اکنون در اروپا، آفریقا، اندونزی و دیگر نقاط جهان، اسلام شیعی آن هم به زبان فارسی گسترش و انتشار یافته است و ایران اسلامی مقتدر بدون سلاح در جهان حضور دارد. ایرانی که مستکبران آن را رود خروشانی می‌بینند که باید بر روی آن فشار وارد کرد. این قدرت ملت ایران است که اسلام و تشیع و زبان فارسی را بدون زور در جهان گسترش داده‌اند و با ملت‌های دیگر قابل مقایسه نیستند. چند سال پیش در دهه محرم به چندین کشور آفریقایی سفر کردم. جالب این بود که به برکت انقلاب اسلامی، پرچم عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) و تشیع به زبان فارسی در آن‌ها جریان داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به مشکلات کشور گفت: البته که مشکلات و اشتباهات هم وجود دارد و نمی‌توان منکر آن‌ها شد و همه این‌ها را باید نقد و تصحیح کرد. این حق مردم است که اعتراض داشته باشند و انتخابات هم برای همین است که مردم در بزنگاه‌ها جلوی این مسایل را بگیرند. الحمدلله در این انتخابات از همه سلایق حضور دارند و مردم می‌توانند شرعا و قانونا انتخاب کنند و در مسایل کشور دخیل باشند.

آیت‌الله اعرافی با پرداختن به لزوم حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: اگر ملی می‌اندیشید، اسلام و تشیع به زبان فارسی گسترش یافته است. اگر دینی و اسلامی فکر می‌کنید، اسلام و تشیع در نقاط پرشماری از زمین بسط یافته است. در انتخابات شرکت کنیم چون انتخابات تحکیم اقتدار و امنیت نظامی است که عمود خیمه آن رهبری و ولایت فقیه است.

وی در پایان با اشاره به حضور جوانان در عرصه و لزوم توجه به این قشر عظیم گفت: انتخابات جشن ملی حضور و مشارکت مردم و مسئولین است تا پای کار و درد مردم بایستند. می‌بایست رابط خود را با قشر جوان قوی‌تر کنیم و ایشان را در امور هر چه بیش‌تر و به نحو احسن شریک و دخیل نماییم. هم‌چنین در پرتو ستادهای انتخاباتی و دیگر رویدادها، باید شبکه ارتباط با مردم و جوانان شکل بگیرد و در حد توان ادامه یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha