یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
انتخابات

حوزه/ در اطلاعیه شماره ۱۵ ستاد انتخابات کشور آمده است: نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در راستای اجرای ماده ۷۸ قانون انتخابات باید ضمن اعلام نشانی و مشخصات دقیق درگاه ستاد انتخابات مجازی خود به صورت تارنمای اینترنتی و معرفی مسئول آن به فرمانداری‌های مرکز حوزه انتخابیه مربوطه، پیوند آن را در سامانه انتخاب ایران ثبت کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، انتخابات دوره‌ دوازدهم مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز برای ۸۸ کرسی، ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد که همه احزاب، گروه ها، جناح های سیاسی و اجتماعی در کشور در تکاپوی برگزاری یک انتخابات پرشور و رقابتی هستند.

خبرگزاری حوزه نیز برای اطلاع مخاطبان فهیم خود از اخبار، اطلاعیه ها، بیانیه ها و صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اقدام به تهیه بسته خبری کرده که مخاطبان را در جریان آخرین اخبار و رویدادهای انتخاباتی قرار دهد.

۳۰ پرونده تخلف انتخاباتی در پلیس فتای چهارمحال و بختیاری تشکیل شد

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه فضای مجازی در بین همه افراد و استفاده از این ظرفیت برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی گفت: ۳۰ پرونده تخلف انتخاباتی در پلیس فتای استان تاکنون تشکیل شده است.

سرهنگ مرتضی عسگری افزود: بیشتر تخلفات ثبت‌شده در زمینه تبلیغات زودهنگام و رعایت نکردن اخلاق انتخاباتی است که ۱۵ پرونده از این تعداد از زمان آغاز تبلیغات نامزدها تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: در ماده ۷۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، تکالیفی بر پلیس فتا محول شده است، برای نمونه درج آگهی یا نشر محتوا علیه نامزدهای انتخاباتی یا احزاب و گروه‌های سیاسی یا اعلام خلاف واقع انصراف نامزدها توسط رسانه‌های همگانی ممنوع است و پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) و ضابطان قوه قضاییه موظف به رصد موارد یاد شده و جلوگیری از آن هستند.

۲۳ هزار رای در انتخابات پیش‌رو مربوط به دانش‌آموزان و دانشجویان است

استاندار ایلام گفت: ۲۳ هزار و ۴۷۰ رای در این استان در انتخابات پیش‌رو مربوط به دانش‌آموزان رای اولی و دانشجویان است.

حسن بهرام نیا روز شنبه در آیین جشن تکلیف سیاسی با حضور دانش آموزان رای اولی، ضمن گرامیداشت نیمه شعبان و سالروز ولادت امام زمان(عج) با بیان اینکه انتخاب اصلح بسترساز تشکیل مجلسی قوی است، افزود: دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند.

وی تاکید کرد: برنامه‌هایی که امروز برگزار شد برگرفته از نبوغ سیاسی، هوش و ذکاوت و بهره بالای هوشی دانش‌آموزان است.

استاندار ایلام با قدردانی از بانیان برگزاری جشن تکلیف سیاسی دانش‌آموزان و صدا و سیما، افزود: متناسب با هر مناسبت صدا و سیما به خوبی انعکاس داده است و در بحث انتخابات هم بسیار خوب پای کار آمدند.

وی گفت: ایران ام‌القرای جهان و در واقع رنگین‌کمانی از اقوام مختلف است و همه این اقوام نسبت به سرنوشت خود حساس هستند و در ۱۱ اسفندماه همه حضور خواهند یافت.

۲۴ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی استان زنجان انصراف دادند

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان گفت: ۲۴ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از آغاز فرآیند انتخابات در حوزه‌های انتخابیه این استان از ادامه رقابت منصرف شدند.

ولی الله رحیمی افزود: بر این اساس ۱۵ نفر در حوزه انتخابیه زنجان، یک نفر در حوزه انتخابیه خدابنده، یک نفر در ابهر و هفت نفر در حوزه انتخابیه ماهنشان انصراف خود را اعلام کردند.

وی در خصوص نصب عکس و بنرهای کاندیداهای مجلس شورای اسلامی غیر از مکان های تعیین شده، اضافه کرد: نصب بنرها در مکان های دیگر نوعی تخلف محسوب می شود.

این مسئول ادامه داد: هم اکنون شهرداری مکان هایی برای تبلیغات کاندیداها تعیین کرده و همچنین مکان هایی نیز از سوی مراکز دولتی اعلام شده است که نامزدها می توانند از آنها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه به طور قطع مراجع ذی ربط تخلفات احتمالی در این بخش را به دقت رصد می کنند، اظهار داشت: به طور معمول تذکرات لازم به تخلفات احتمالی داده می شود که در صورت تکرار برخورد لازم با آنها انجام می گیرد.

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان یادآور شد: طبق برنامه ریزی ها، یک هزار و ۴۳۸ نقطه شهری و روستایی استان جهت اخذ رای در روز ۱۱ اسفندماه امسال، شناسایی شده و پیش بینی لازم برای شرایط جوی نامناسب یا دیگر نیازهای احتمالی از قبیل وسایط نقلیه مورد نیاز و حتی یک فروند بالگرد صورت گرفته است.

رحیمی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم در استان اندیشیده شده است، ‌افزود: انتخابات در این دوره در یک هشتم از حوزه‌ها الکترونیکی انجام می شود و در استان زنجان نیز انتخابات در حوزه زنجان و طارم به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ۲۶۰ نفر از چهار حوزه انتخابیه استان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حال رقابت هستند.

استان زنجان در مجلس شورای اسلامی پنج نماینده از چهار حوزه انتخابیه دارد.

۹۶ درصد کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی خراسان جنوبی مرد هستند

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: ۹۶ درصد کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی خراسان جنوبی مرد هستند.

موسی سلیمی با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۱۴ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان، ۱۱۰ نفر مرد و ۴ نفر زن می باشند.

وی تصریح کرد: خانم ها سهم ۴ درصدی از مجموع نامزدهای انتخابات مجلس در استان دارند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری درخصوص میزان تحصیلات کاندیداها هم گفت: ۷۸ نفر معادل ۶۸ درصد نامزدها دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد می باشند.

سلیمی با اشاره به سهم ۱۷ درصدی افراد دارای مدرک دکتری( ۱۹ نفر) در این آمار، اظهار داشت: ۹ نفر افراد (۸ درصد) دارای مدرک کارشناسی و ۸ نفر(۷ درصد) دارای مدرک حوزوی می باشند.

دبیر ستاد انتخابات استان در مورد ترکیب سنی کاندیداها هم گفت: کاندیداهای با سن ۴۰ تا ۴۵ سال با شمار ۲۴ نفر ( ۲۱ درصد) بیشترین سهم را در این دوره از رقابت ها دارند.

سلیمی با بیان اینکه ۴۵ تا ۵۰ سال(۲۰ نفر) و ۵۰ تا ۵۵ سال(۲۱ نفر) سهم ۱۸ درصدی در این آمار دارند، اظهار داشت: ۳۵ تا ۴۰ ساله ها و ۵۵ تا ۶۰ ساله ها با آمار ۱۴ نفری سهم ۱۲ درصدی دارند.

وی ادامه داد: ۱۰ نفر از افراد با رده سنی۳۰ تا ۳۵ سال (۹ درصد) ، ۶ نفر با رده سنی ۶۵ تا ۷۰ سال(۵ درصد) و ۵ نفر با رده سنی۶۰ تا ۶۵ سال (۴ درصد) می باشند.

۴ داوطلب انتخابات مجلس در لامرد انصراف دادند

از بین داوطلبان تأیید صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه لامرد و مُهر چهار داوطلب دیگر انصراف دادند.

صبح امروز آقایان حسین عبدی، سید علاالدین کراماتی، مهدی احمدی و احمد دستنیان با حضور در ستاد انتخابات فرمانداری لامرد از ادامه رقابت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انصراف دادند.

گفتنی است، با انصراف این ۴ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی، تعداد داوطلبان به عدد ۲۹ رسید.

اطلاعیه شماره ۱۵ ستاد انتخابات کشور

اطلاعیه شماره ۱۵ ستاد انتخابات کشور خواستار اقدام نامزدها برای ثبت مشخصات در درگاه ستاد انتخابات مجازی شد.

متن اطلاعیه شماره ۱۵ ستاد انتخابات کشور به این شرح است:

به آگاهی نامزدهای محترم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌رساند، در راستای اجرای ماده ۷۸ قانون انتخابات مذکور مقتضی است ضمن اعلام نشانی و مشخصات دقیق درگاه ستاد انتخابات مجازی خود به صورت تارنمای اینترنتی و معرفی مسئول آن به فرمانداری‌های مرکز حوزه انتخابیه مربوطه، پیوند آن را در سامانه انتخاب ایران به نشانی https://entekhab.moi.ir ثبت کنید.

لازم است پیوند (لینک) سایر درگاه‌های مجازی قانونی اعم از پیام رسان‌های اجتماعی و برنامک و… را در تارنمای مذکور قرار داده و اعلام کنید.

همچنین آن دسته از تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی نامزدها در فضای مجازی، قانونی و مجاز است که در این تارنما و درگاه‌های معرفی شده در آدرس یادشده ثبت شده باشد.

برخورد قضایی با ناقضان قوانین انتخاباتی در اردبیل

رضا قاسمیان رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: به داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل، هشدار جدی اعلام می‌شود که هرگونه اقدام خلاف قوانین انتخابات منجر به تشکیل پرونده‌های قضایی و برخوردهای قانونی خواهد شد و دادستان محترم مرکز استان اردبیل هم تاکید و توجه جدی مبنی بر رعایت قوانین انتخابات دارند.

وی افزود: از سوی برخی داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان اردبیل مواردی همچون ایجاد ترافیک در مقابل ستادها و کاروان‌های تبلیغاتی، آلودگی‌های صوتی و نصب پوسترهای تبلیغاتی در امکان ممنوعه رخ داده بود که تذکرات لازم به کاندیداها ابلاغ و اعلام خواهد شد.

به گفته او، اولین جلسه هیات بررسی تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل تشکیل شد و گزارشاتی از تبلیغات کاندیداها واصل شده بود که بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد و از عموم کاندیداها درخواست داریم قوانین انتخابات و خطوط قرمز را برای طرفداران و اعضای ستاد خود تشریح و تبیین کنند تا از آسیب رسانی به اماکن عمومی جلوگیری شود.

قاسمیان تصریح کرد: مردم استان اردبیل از عموم کاندیداهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تقاضای جدی دارند که به قوانین انتخابات همچون جلوگیری از آلودگی‌های بصری و صوتی در شهرها توجه ویژه و لازم را داشته باشند.

تغییر حوزه انتخابیه ۲ کاندیدای حاضر در لیست شورای ائتلاف و پایداری/ کوچ از مشهد و محلات به پایتخت

۲ کاندیدای حاضر در لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در تهران در چند دوره گذشته به عنوان نمایندگان حوزه‌های انتخابیه دیگر رای آورده بودند.

لیست نهایی و مشترک شورای ائتلاف و جبهه پایداری صبح امروز منتشر شد و یکی از نکات قابل توجه در آن، حضور دو نماینده فعلی مجلس است که حوزه انتخابیه خود را تغییر دادند و قصد دارند در مجلس دوازهم با لیست مورد حمایت قالیباف و پایداری‌ها، نماینده تهران شوند.

علیرضا سلیمی، در مجالس هشتم، نهم، دهم و یازدهم از حوزه محلات و دلیجان استان مرکزی حضور داشته که پس از ۱۶ سال، حوزه انتخابیه‌ش را به تهران تغییر داده است.

محمدحسین حسین‌زاده بحرینی هم که در ادوار نهم، دهم و یازدهم به عنوان نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی حضور داشته، در لیست ۳۰ نفره شورای ائتلاف و جبهه پایداری قرار گرفته است.

انصراف ۱۸ نامزد گیلانی انتخابات مجلس دوازدهم در ۵ روز گذشته

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان گفت: از ابتدای شروع فرآیند انتخابات، تا امروز ۵ اسفند، ۸۳ داوطلب از ادامه رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در گیلان انصراف دادند.

جواد شفیعی ثابت افزود: از این تعداد، ۱۸ نفر از ابتدای اسفند و پس از اعلام نظر شورای نگهبان انصراف خود را در فرمانداری‌ها ثبت کردند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان گفت: هزار و ۱۷۸ نامزد برای انتخابات مجلس دوازدهم پیش ثبت نام کرده بودند که ۶۸۳ نفر ثبت نام خود را قطعی کردند و از این تعداد صلاحیت ۱۱۸ نفر تایید نشده است؛ وی افزود: از بین تایید صلاحیت شدگان تا ساعت ۱۱ امروز ۵ اسفند ۱۴۰۲، در حال حاضر ۴۱۲ نامزد در ۱۱ حوزه انتخابیه گیلان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

شفیعی ثابت تصریح کرد: بر اساس قانون، مهلت انصراف از نامزدی انتخابات مجلس تا ۸ اسفند یعنی ۷۲ ساعت قبل از آغاز رای گیری در حوزه‌های انتخابیه است و با پایان این مهلت، درخواستی در این خصوص ثبت نخواهد شد.

۵۴ نقطه برای تبلیغ نامزدهای انتخابات مجلس در مهاباد آماده شد

شهردار مهاباد گفت: ۵۴ جایگاه ویژه در مناطق مختلف شهر برای تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده است.

بابک رستم پور اظهار کرد: در این مکان ها که در محلات مختلف شهر در قالب اماکن تبلیغاتی و در فضاهایی مساوی در نظر گرفته شده، هر یک از نامزدها مجاز به نصب اقلام تبلیغاتی خود در این فضاها هستند.

وی افزود: این مکان ها که بیش از هزار متر مربع فضای تبلیغاتی است، با هدف حفظ زیبایی شهر و جلوگیری از ایجاد آلودگی های بصری و تخریب دیوارهای شهر جهت تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص و پیش بینی شده است.

شهردار مهاباد بیان کرد: طبق قانون، نصب تبلیغات خارج از اماکن پیش بینی شده، تخلف بوده و توسط عوامل اجرایی برچیده شده و پیگرد قانونی خواهد داشت.

رستم پور اضافه کرد: طبق قوانین مربوط به انتخابات، نصب هر گونه بنر، پارچه و پوستر بر روی دیوارها و درختان غیرقانونی بوده و شهرداری نسبت به جمع آوری آنها اقدام خواهد کرد.

وی یادآور شد: فضای مورد نیاز برای تبلیغات این کاندیداها به اندازه کافی در مناطق مختلف شهر تعیین شده و نیازی به استفاده از محیط های شهری در این زمینه نیست.

در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مهاباد ۱۶ نامزد با یکدیگر برای کسب یک کرسی به رقابت خواهند پرداخت.

تکذیب لیست شورای ائتلاف توسط جبهه پایداری

مجید متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در واکنش به انتشار لیست غیررسمی شورای ائتلاف انقلاب اسلامی در تهران گفت: گمانه زنی‌هایی درباره لیست جبهه پایداری و شورای ائتلاف منتشر شده که مورد تائید جبهه پایداری نیست.

وی توضیح داد: جبهه پایداری انقلاب اسلامی همچنان بر مبنای شاخص‌ها ضمن بررسی لیست مستقل خود، همچنان با دیگر گروه‌های انقلاب همچون شورای ائتلاف در حال گفت‌وگو است و هنوز نتایج گفت‌وگو نهایی نشده است.

متقی‌فر همچنین گفت: امیدواریم بتوانیم بر مبنای شاخص‌ها به وحدت برسیم.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پایان اظهار کرد: در فضای فعلی شاهد تخریب‌ها و خبرسازی‌هایی علیه جبهه پایداری هستیم؛ جبهه پایداری بر مبنای الگوی چهارمرحله ای وحدت، فعلا قصدی برای پاسخ‌گویی به تخریب‌ها و بدگویی‌ها ندارد تا فضای انتخابات بیش از این مشوش نشود.

۶۶۰۰ نفر بر برگزاری انتخابات در استان کرمانشاه نظارت دارند

رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه با تاکید بر صیانت از آرای مردم گفت که ۶ هزار و ۶۰۰ نفر بر برگزاری انتخابات مجلس در این خطه غربی ایران نظارت دارند.

حجت الاسلام محسن مفید روز شنبه در نوزدهمین جلسه ستاد انتخابات کرمانشاه در محل استانداری بیان کرد: ۸۰ درصد اقلام و تجهیزات شعب اخذ رای در سطح استان تامین شده است اما در حوزه شهرستان کرمانشاه مقداری عقب ماندگی وجود دارد.

وی در خصوص صندوق‌های سیار اخذ رای نیز گفت: ساز و کار باید بر اساس قانون باشد و اگر صندوقی در سامانه تعریف نشده باشد؛ نمی‌توانیم آن را پوشش دهیم.

مفید تصریح کرد: بر اساس قانون وظیفه نظارت بر انتخابات صرفا بر عهده شورای نگهبان است و فعالیت بازرسان استانداری نباید با وظایف عوامل نظارتی تداخل ایجاد کند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه شامل شهرستان کرمانشاه با سه کرسی نمایندگی، اورامانات (شهرستان های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر) یک کرسی، حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب یک کرسی، حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو یک کرسی، حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی یک کرسی و حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین یک کرسی است.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات در استان کرمانشاه حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بالای ۱۸ سال حق رای دارند.

برای شهرستان کرمانشاه ۱۶ هزار نفر و نیز برای کل استان ۳۲ هزار مجری انتخابات در نظر گرفته شده است.

۴۰ تا ۴۵ سال، بیشترین رنج سنی نامزدهای انتخابات مجلس در خراسان جنوبی

۲۱ درصد نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی در رنج سنی ۴۰ تا ۴۵ سال هستند.

سلیمی، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری درخصوص میزان تحصیلات کاندیداها نیز گفت: ۷۸ نفر معادل ۶۸ درصد نامزدها دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد هستند.

بیش از سه هزار دستگاه برای انتخابات الکترونیکی در رشت و خمام آماده شد

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان با اشاره به آمادگی برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در رشت و خمام گفت: افزون بر سه هزار دستگاه برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در این حوزه انتخابیه آماده شد که با نظارت ناظران شورای نگهبان و بازرسان فرآیند انتخابات انجام می‌شود.

جواد شفیعی ثابت اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد انتخابات کشور و با تایید شورای نگهبان انتخابات در حوزه انتخابیه رشت و خمام به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود که تمهیدات لازم اتخاذ شده‌است.

وی با بیان اینکه احزار هویت رای دهندگان در سراسر کشور به صورت تمام الکترونیکی انجام می‌شود، اضافه کرد: موضوع اخذ رای فقط در چهار حوزه انتخابیه در کشور به صورت تمام الکترونیکی انجام خواهد شد که حوزه انتخابیه رشت و خمام را شامل می‌شود.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان با اشاره به فراهم شدن تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک در حوزه انتخابیه رشت و خمام گفت: دستگاه‌های اخذ رای الکترونیکی به تعداد کافی برای هر شعبه پیش بینی شده و این دستگاه‌ها به هیچ شبکه اینترنتی و اینترانتی متصل نیستند و تنها به برق اتصال دارند؛ از اینرو امکان اختلال و هک بر روی این سیستم‌ها وجود ندارد.

وی در تشریح انتخابات الکترونیکی در حوزه انتخابیه رشت و خمام اظهار کرد: شهروندان و رای دهندگان، نخست کد نامزد منتخب برای انتخابات خبرگان رهبری و بعد کد نامزد منتخب خود را در انتخابات مجلس شورای اسلامی را درج و تایید می‌کنند و پرینت آن در داخل صندوق قرار می‌گیرد؛ پس از پایان مهلت رای‌گیری پرینت‌ها شمارش می‌شود؛ ضمن اینکه تمامی کدها و رمزها وجود دارد که سپس استخراج صورت می‌گیرد و جمع‌بندی در کوتاهترین زمان اتفاق می‌افتد.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان گیلان خاطر نشان کرد: با این روند برگزاری انتخابات الکترونیکی، هرگونه ایجاد شائبه یا مشکلی در بحث فرآیند اخذ رای الکترونیکی بی اساس است ضمن اینکه به تعداد کافی دستگاه‌های پشتیبان در صندوق‌های اخذ رای الکترونیکی پیش‌بینی شده‌است.

وی با بیان اینکه بر اساس آنچه که در قانون اساسی آمده، رای گیری به صورت حضوری و مخفی است افزود: دستگاه‌های تعبیه شده برای اخذ رای الکترونیکی به تایید شورای نگهبان رسیده‌است .

پویش انتخاباتی «به عشق تو،برای تو» در کاشان برگزار می شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشان گفت:پویش«به عشق تو برای تو » ۱۱ اسفند ماه با هدف حضور پرشور مردم در انتخابات برگزار می شود.

سرهنگ کریم اکبری افزود: این پویش به همت پایگاه مقاومت بسیج خواهران هدی از حوزه حضرت زهرا(س) و با همکاری معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه کاشان در راستای حضور حداکثری و ایجاد نشاط بیشتر جوانان بخصوص رای اولی‌ها برگزار می شود.

وی اظهار کرد: در این پویش شرکت کنندگان باید در ارسال تصویر خود از شعبه ی اخذ رای،حتما عکس حاج قاسم هم در قاب تصویر خود به همراه داشته باشند و عکس اثر انگشت خود در شعبه اخذ رای را برای دبیرخانه این پویش ارسال کرده و در صورت رأی اولی بودن تاریخ دقیق تولد خود را ارسال نمایند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان افزود: شرکت کنندگان تا یکشنبه ۱۳ اسفندماه۱۴۰۲ همراه با ارسال تصاویر؛نام و نام خانوادگی،شماره همراه و شهر و استان محل سکونت خود را به آیدی @be-eshq-to۴۰۲ ارسال کنند.

اکبری با اشاره به جمله معروف شهید سلیمانی که «امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند»، افزود: ما با همین منطق و اصول باید پاسدار نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم و معتقدیم همین یک بند انگشتی که در انتخابات جوهری می‌شود می‌تواند بند دل دشمن را پاره کند.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، پرجمعیت‌ترین شهر اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

تنورِ داغِ تبلیغاتِ نامزدها در ۱۵ شبکه انتخاباتی سیمای اصفهان

۱۵ شبکه انتخاباتی از سوی سیمای مرکز اصفهان با هدف پوشش عادلانه برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها، بستر مناسبی را برای مُعرفی و شناخت کاندیداها در این دوره از انتخابات فراهم کرده است.

در گیرنده‌ها و تلویزیون‌های دیجیتال، شبکه «انتخاب ۲۹ » تا «انتخاب ۴۲» مربوط به حوزه‌های انتخابیه استان اصفهان است.

فعالیت این شبکه ها ۲۴ ساعته و با محوریت برنامه‌های تبلیغاتی و مُناظره‌های نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۶ حوزه انتخابیه اصفهان است. مُخاطبان می‌توانند این شبکه‌ها را با جست‌وجوی مجدد گیرنده‌های خود دریافت کنند.

استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات نامزدها در یک فرصت برابر و عادلانه از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است.

این کانال‌های تلویزیونی ویژه انتخابات اسفند سالجاری است که هشت بهمن در آیینی با حضور استاندار اصفهان افتتاح شد.

تبلیغات انتخابات نامزدهای مجلس خبرگان رهبری بر اساس قانون از بامداد روز چهارشنبه بیست و پنجم بهمن و تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی نیز از سوم اسفند آغاز شده و مهلت قانونی تا ساعت ۰۸.۰۰ صبح روز پنجشنبه دهم اسفند است.

در انتخابات امسال در مجموع ۷۳۹ داوطلب شامل ۶۶۳ مرد و ۷۶ نفر زن در اصفهان برای ۲۰ کُرسی نمایندگی مجلس(۱۹ کُرسی مربوط به استان اصفهان و یک کُرسی برای ارمنیان جنوب ایران) به رقابت می‌پردازند.

لزوم تلاش شهرداری‌های البرز برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در نشست با مدیران کل، معاونین و کارشناسان این معاونت بر ضرورت حضور پرشور در انتخابات تاکید کرد.

احمد افضلی بعدازظهر امروز شنبه خواستار تلاش برای برنامه ریزی منسجم در جهت انتظام بخشی به فعالیت‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای شد.

وی ضمن تاکید بر خودداری از حمایت و جانبداری از کاندیداها گفت: پرهیز از جانبداری و عدم استفاده از ابزار و امکانات دستگاه‌ها در ایام انتخابات مدنظر قرار گیرد.

جانمایی اماکنی جهت تبلیغات محیطی کاندیداها به منظور تحقق عدالت تبلیغاتی از دیگر موضوعات مورد تاکید افضلی در این نشست بود.

گفتنی است، روز جمعه ۱۱ اسفندماه ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بصورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

۱۸۳ فضای تبلیغی ویژه نامزدهای انتخابات استان مرکزی تعیین شد

دبیر ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: ۱۸۳ فضای تبلیغی با هدف استفاده از ظرفیت دستگاهای دولتی برای افزایش مشارکت اجتماعی ویژه نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی شهرهای استان شناسایی و تعیین شد.

محمدرضا ناظری در این خصوص افزود: این فضاهای تبلغی شامل سالن‌های ورزشی، همایشی، جلسه، آمفی تئاتر و فرهنگسراهای شهرداری‌ها می‌شود.

وی بیان کرد: نامزدهای انتخاباتی برای استفاده از این اماکن در هر حوزه انتخابیه با فرمانداری‌ها هماهنگی لازم را انجام دهند.

دبیر ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: همچنین در روستاها از ظرفیت سالن‌هایی که دهیاری‌ها در اختیار دارند، می‌توان استفاده کرد.

۲۹۳ مکان تبلیغاتی در شهرهای خراسان جنوبی جانمایی شد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۲۹۳ محل خاص برای تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در شهرهای استان پیش‌بینی شده ‌است.

علیرضا صفری روز شنبه در برنامه رادیویی ذره بین شبکه خاوران گفت: کار پاک سازی این محل‌ها هم بعد از اتمام بازه تبلیغات انتخابات بر عهده شهرداری ‌های استان است.

وی تصریح کرد: شهرداری‌های استان تمام امکانات و ظرفیت‌های خود از جمله خودروها، نیروی انسانی و ... را در اختیار ستاد انتخابات قرار داده اند.

مدیرکل دفتر شهری استانداری، شهرداری‌های استان را بازوی فرمانداران در زمینه برگزاری انتخابات پرشور دانست و گفت: شهرداری ها در زمینه‌های مختلف و با استفاده از ظرفیت‌های در اختیار همکاری و همراهی لازم را خواهند داشت.

واجدین شرایط شهرستان کلات ۲۷ هزار نفر هستند

علی صلاحی شنبه ۵ اسفند در برنامه استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: ۵۰ شعبه اخذ رای داریم و براین اساس بیش از ۷۰ درصد جمعیت ما روستانشین هستند.

فرماندار کلات کلات با اشاره به اینکه این شهرستان برای برگزاری انتخابات آمادگی لازم را دارد، افزود: براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری ۴ رکن مهم انتخابات از جمله سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت را در شهرستان دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هیات اجرایی، اعضای شعب اخذ رای و تمام عوامل برگزاری انتخابات در شهرستان تحت آموزش لازم قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: در حوزه امنیت شهرستان کلات، کاملا آمادگی این موضوع وجود دارد و دستگاه‌های وظیفه‌مند از آمادگی کاملی برخوردار هستند.

صلاحی به مشترک بودن حوزه انتخابیه مشهد و کلات اشاره کرد و ادامه داد: ۵۲۲ نفر نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی، کاندیدای مشترک مشهد و کلات هستند که در انتخابات ۱۱ اسفند به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

فرماندار شهرستان کلات تاکید کرد: کلیه حسینیه‌ها، مساجد، مراکز عمومی و فضاهای شهری آمادگی کامل برای حضور و تبلیغات کاندیداها دارد.

وی در پایان با بیان اینکه واجدین شرایط شهرستان ۲۷ هزار نفر هستند، خاطرنشان کرد: در شهرستان کلات ۲۱۴ رای اولی داریم. بر این اساس همچنین عوامل طرح میدان ۱۴ صفر ۲ که یک طرح دانش آموزی است، آمادگی لازم را برای حضور در صندوق‌های رای خواهند داشت.

افزایش ۱۵۴ درصدی تعداد نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان

تعداد نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان اصفهان ۱۵۴ درصد بیشتر از دوره قبلی است.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: در مجموع ۷۳۹ نفر به عنوان نامزد نهایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۶ حوزه انتخابیه استان اصفهان مشخص شدند که از این تعداد ۶۶۳ نفر آقا و ۷۶ نفر خانم هستند.

مهدی سلیمانی افزود: این نامزدها برای ۲۰ کرسی نمایندگی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان به رقابت خواهند پرداخت.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به تفکیک حوزه‌های انتخابیه نامزدهای تأیید صلاحیت شده در استان، گفت: در حوزه‌های انتخابیه اردستان ۱۷ نفر، اصفهان، جرقویه، کوهپایه، ورزنه و هرند ۲۸۴ نفر، خمینی‌شهر ۱۸ نفر، سمیرم ۲۶ نفر، شاهین شهر، میمه و برخوار ۳۵ نفر، شهرضا و دهاقان ۳۵ نفر، فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت ۳۲ نفر، فلاورجان ۲۱ نفر، کاشان و آران و بیدگل ۷۴ نفر، گلپایگان و خوانسار ۳۱ نفر، لنجان ۳۵ نفر، مبارکه ۲۹ نفر، نائین و خوروبیابانک ۴۷ نفر، نجف آباد و تیران و کرون ۲۶ نفر، نطنز و بخش قمصر ۲۶ نفر و حوزه انتخابیه مسیحیان ارمنی جنوب ایران ۳ نفر تأیید صلاحیت شدند. وی ادامه داد: به ازای هر کرسی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۳۷ نفر در استان اصفهان با هم رقابت می‌کنند.

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب پنج عضو در استان اصفهان برای دوره‌ای هشت ساله و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۱۹ نماینده استان و یک نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران برای دوره‌ای چهار ساله روز جمعه ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

توجه: انتشار این مطالب مورد تأیید یا رد خبرگزاری حوزه نیست و صرفا نقل قول از رسانه‌های جمعی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha