چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جز ۱۶ منتخب نمایندگی مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با ثبت نام در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه استان تهران، جز ۱۶ منتخب نمایندگی مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در اول تیر ماه سال ۱۳۳۸ در شهر بوشهر پا به عرصه‌ی گیتی نهاد. در محیطی سراسر مذهبی و ارادت به مکتب اهل بیت پرورش یافت.

استعداد، عمق نگری علمی و روحیه و رویه فرهنگی ایشان از همان اوان تحصیل موجب توجه ویژه اطرافیان و دانشوران، نخبگان و اساتید به وی ‌گشت.

وی با شکل‌گیری نهضت اسلامی امام خمینی «رحمة ‌الله علیه»با ایجاد حلقه‌های مطالعاتی و حضور در عرصه مبارزه با رژیم ستم‌شاهی و سپس با طراحی راهپیمایی‌های انقلابی و تکثیر و پخش اطلاعیه‌های حضرت امام «رحمة ‌الله علیه» و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف و سخنرانی و نشست‌های مذهبی، موجب هدایت و بصیرت دینی و انقلابی جامعه پیرامونی خویش گشت.

حوزه علمیه مدینة النور

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری به واسطه علاقه و استعداد و درک نیاز جامعه اسلامی - به توفیق الهی- برای تحصیل معارف اسلامی از دیار عالمان سترگی چون آیات عظام حاج سید عبدالله بلادی، سید مرتضی علم الهدی مجتهد اهرمی، سید محمد تقی حجت، سید علینقی دشتی و مجتهد برازجانی؛ به قم، آن سرزمین نور معارف اسلامی و تشیّع هجرت نمودند و در حوزه علمیه قم مشغول تحصیل شد.

تدریس

استعداد و پشتکار ویژه موجب رشد و طی مدارج عالیه حوزوی وی گشت به ‌طوری‌که در همان آغاز مورد توجه اعلام و بزرگان حوزه قرار گرفت و حائز کرسی رسمی تدریس در رشته ادبیات عرب گردید و در این عرصه صاحب نظریه و دارای تألیفات کارشناسانه گشت و در ادامه در علوم مختلف حوزوی مانند فقه، اصول، تفسیر، تاریخ، رجال، اخلاق و حدیث در بالاترین مراتب آن به تحقیق، پژوهش، تدریس، تألیف و نوپردازی اصیل پرداخت و بسیاری از مشتاقان و نخبگان حوزوی از محضر درس ایشان بهره برد..

اساتید

از اساتید بنام وی، حضرات آیات ‌بهجت، بهاءالدینی، پایانی، شیخ جواد تبریزی،حضرات آیات خوشوقت تهرانی، شب‌زنده‌دار جهرمی و شبیری زنجانی، وحید خراسانی، راستی کاشانی و جوادی آملی «حفظهم الله» را می‌توان نام برد.

تألیفات

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری دارای تألیفات بسیاری در علوم مختلف می باشد که برخی از آنها جزء کتاب‌های آموزشی حوزه بوده که از آن میان می‌توان به کتاب‌های زیر میتوان اشاره کرد:

  1. روش تحصیل ادبیات عرب در حوزه (کتاب تشویقی سال حوزه)
  2. مغنی الأدیب (با همکاری برخی از اساتید، کتاب درسی حوزه)
  3. شرح و ترجمه مغنی الأدیب (۴ جلد)
  4. آموزش صرف (با همکاری برخی از اساتید، کتاب درسی حوزه)
  5. آموزش نحو (کتاب درسی حوزه)
  6. بداءةالنحو (کتاب درسی حوزه و دانشگاه)
  7. بداءة التمارین
  8. داستان‌های آسمانی
  9. چلچراغ آسمان عصمت
  10. وقت ظهور
  11. سیمای تاریخ اسلام
  12. ترجمه صحیفه سجادیه
  13. درآمدی بر مدیریت کار آمد اسلامی
  14. ولایتمداری تنها حجت سیاسی الهی
  15. علم و فناوری
  16. درآمدی بر مقوله پژوهش
  17. تهاجم نرم
  18. پایان دنیا در کلام خدا
  19. النحو التطبیقی
  20. المتون للتعلیم و التدریب
  21. ترجمه‌ی زیارت نامه‌ی حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)
  22. نسیم رحمت، زندگی نامه‌ی حضرت امام هادی }
  23. أنوار الهدی (۱۴ جلد)

وی مقالات علمی و پژوهشی بسیاری نیز نگاشته که در مراکز پژوهشی و سمینارهای علمی مطرح گردیده‌اند و همچنین کتاب‌ها و مقالات بسیاری نیز در دست تألیف دارد، مانند:

  1. ترجمه قرآن
  2. قرآن شناسی
  3. اخلاق مدرس
  4. شرح و ترجمه بداءة النحو
  5. نهایة النحو
  6. فقه هنر
  7. تهاجم فرهنگی و مقاومت فرهنگی
  8. نقش اخلاق در بازسازی تمدّن اسلامی
  9. روش تحصیل فقه و اصول
  10. شرح دعای مکارم الأخلاق
  11. اخلاق اسلامی و سلوک عرفانی
  12. الصوم و مستنداته
  13. تقریرات درس خارج فقه
  14. تقریرات درس خارج اصول
  15. شرح زیارت نامه حضرت معصومه «سلام الله علیها»
  16. شرح نور (زندگی حضرت معصومه «سلام الله علیها» )

جامعیت علمی

از ویژگی‌های حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تسلط و جامعیت بر علوم مختلف و تحقیق و پژوهش و طراحی نوین در آن باره می‌باشد، و سخنرانی‌های وی درباره «تجارت الکترونیک، تهدید ها و فرصت ها»، «شهر الکترونیک و اصلاح الگوی مصرف»، «پدافند غیر عامل»، «مبانی توسعه پایدار»، «پژوهش»، «تأثیر جغرافیای محیطی بر متن و نوای مدح و مرثیه»، «تحولات دانش بنیان صنعت نفت با رویکرد فناوری نانو»، «ورزش مقوله استراتژیک»، «نقش پارک علم و فناوری در توسعه پایدار»، «نقش اسلام و انقلاب بر تحولات ساختاری و محتوایی شعر» و «نقش هنر متعهد در کمال انسانی» دیگر موضوعات دانش بنیان، مورد توجه کارشناسان خبره قرار گرفته است.

ولایتمداری

وی در عرصة سیاست و تحلیل تاریخ سیاسی اسلام و ایران تنها راه و حجت سیاسی الهی را «ولایتمداری» می‌داند و همواره بر آن تأکید دارد و با مبانی فقه حکومتی اسلام بر آن استدلال و از آن دفاع می‌نماید. وی وجود مبارک حضرت آیت ‌الله ‌العظمی امام خامنه‌ای «دامت ‌برکاته العالیه» را نعمتی آسمانی برای انقلاب دانسته و جریانات غیر ولایی، انحرافی و فتنه‌های‌ گوناگون را در شرایط کنونی تبلور جبهه ولایت ستیز و مخالفان حکومت علوی در صدر اسلام می‌داند.

دفاع مقدس

تهاجم گسترده نظامی جهان استکبار و مزدوری رژیم بعث عراق علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موجب حضور جهادگرانه مردم ولایتمدار، سپاه، بسیج و ارتش جمهوری اسلامی گردیده و حماسه دفاع مقدس را رقم زد.حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری نیز با حضور خود در جبهه های حق علیه باطل و حمایت از رزمندگان اسلام به ادا وظیفه پرداخت و هم اینک نیز هر چه تمامتر از رزمندگان اسلام حمایت می نماید و با این موضوع مقالات، سخنرانی و حضور جدی در جمع سپاهیان، بسیجیان و نیروهای مسلح دارد.

نمایندگی ولی فقیه

وی به فرمان مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۷ به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر منصوب گردید.

آشنایی با حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان

آشنایی با حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان

آشنایی با حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha