دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
هوش مصنوعی

حوزه / نشست علمی با موضوع هوش مصنوعی امروز در مدرسه علمیه علی ابن ابیطالب(ع) ملایر با سخنرانی حجت الاسلام غلامی معاون پژوهش حوزه علمیه استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، نشست علمی با موضوع هوش مصنوعی امروز در مدرسه علمیه علی ابن ابیطالب(ع) ملایر با سخنرانی حجت الاسلام غلامی معاون پژوهش حوزه علمیه استان برگزار شد.

عنوان این نشست علمی که با حضور پرشور طلاب در این مدرسه علمیه برگزار شد، “آنچه طلاب و اساتید باید در خصوص هوش مصنوعی بدانند” بود که در آن به تشریح اهمیت هوش مصنوعی و تأثیرات آن بر حوزه‌های علمیه پرداخته شد و نحوه استفاده از هوش مصنوعی در ۴ عرصه تدریس، آموزشی و تحصیلی، پژوهشی و مدیریتی به تفصیل شرح داده شد.

حجت الاسلام غلامی در این نشست با بیان اینکه هوش مصنوعی به عنوان یکی از مهم‌ترین فناوری‌های نوین، در حال دگرگونی بسیاری از عرصه‌های زندگی بشر است، اظهار داشت: قطعا حوزه‌های علمیه از تاثیرات هوش مصنوعی بی‌نصیب نخواهند ماند و لازم است طلاب و اساتید ضمن آشنایی با هوش مصنوعی، از مزایای آن در جهت ارتقای سطح علمی و آموزشی خود استفاده کنند.

وی به تشریح نحوه استفاده از هوش مصنوعی در عرصه تدریس پرداخت و یادآور شد: استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند پلتفرم‌های آموزشی آنلاین، شبیه سازها و بازی‌های آموزشی می‌تواند به ارتقای کیفیت تدریس و یادگیری طلاب کمک کند.

وی با بیان اینکه طلاب با راه‌های استفاده از هوش مصنوعی در عرصه آموزشی و تحصیلی آشنا شوند، اظهار کرد: هوش مصنوعی می‌تواند در ارائه خدمات آموزشی مانند پاسخگویی به سوالات طلاب، ارائه منابع آموزشی و کمک به انجام تکالیف به کار رود، همچنین می‌توان از هوش مصنوعی در ارزیابی و سنجش پیشرفت تحصیلی طلاب نیز استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه از هوش مصنوعی در عرصه پژوهشی نیز می‌توان بهره برد، گفت: هوش مصنوعی می‌تواند در جستجوی منابع علمی، تجزیه و تحلیل داده‌ها و انجام تحقیقات به کار رود و حتی در ارائه نظریه‌های جدید و پاسخ به سوالات علمی نیز قابل استفاده است.

وی همچنین به نحوه استفاده از هوش مصنوعی در عرصه مدیریتی اشاره کرد و یادآور شد: هوش مصنوعی می‌تواند در مدیریت امور جاری حوزه‌های علمیه مانند برنامه‌ریزی درسی، ثبت نام طلاب و ارائه خدمات رفاهی به کار رود، همچنین می‌توان از هوش مصنوعی در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به طلاب مورد بهره برداری قرار گیرد.

گفتنی است در پایان این نشست، اساتید و طلاب به بحث و گفت‌وگو پیرامون موضوعات مطرح شده پرداختند و نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

در پایان این نشست با توجه به استقبال خوب صورت گرفته توسط اساتید و طلاب مقرر شد تا سلسله نشست‌های علمی با موضوع هوش مصنوعی در مدرسه علمیه علی ابن ابیطالب(ع) ملایر استمرار پیدا کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha