یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جلد ششم «اعلام الهدایه»

حوزه/ به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع)، جلد ششم کتاب «اعلام الهدایه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع)، جلد ششم کتاب «اعلام الهدایه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد؛ این اثر کندوکاوی در زندگانی امام سجاد علیه السلام و تبیین ویژگی‌های فردی و مواضع سیاسی و اجتماعی آن امام همام است.

نگارنده دو خطر باز شدن مرزهای فرهنگی جامعه اسلامی به روی فرهنگ های گوناگون سرزمین‌های تازه فتح شده و فراموش شدن ارزش‌های اخلاق در پی دنیاگرایی مردم را از دلایل اصلی اتخاذ شیوه خاص دعا در دوره امام زین العابدین علیه السلام می‌داند.

جلوه هایی از شخصیت آن امام بزرگوار، مراحل مختلف زندگی ایشان، زندگانی آن حضرت پس از واقعه عاشورا و چگونگی شهادت از مباحث مطرح شده در بخش نخستین کتاب است.

در بخش بعدی نیز به ویژگی‌های عصر امام سجاد علیه السلام، برنامه‌ریزی‌های جهادی ایشان و ویژگی‌های بی‌همتای زندگانی آن امام اشاره شده است.

در بخش فرجامین نیز به میراث‌های علمی آن امام در عرصه‌های مختلف تفسیر، حدیث، عقاید و احتجاج‌ها، فقه و حقوق، ادبیات و حکمت‌های اخلاق و در نهایت به موضوع معرفی صحیفه سجادیه به صورت جداگانه پرداخته شده است.

«اعلام الهدایه» اثر سید منذر حکیم و وسام بغدادی از سوی سید حمید الحسن زیدی به زبان اردو ترجمه و در ۲۹۵ صفحه و قطع وزیری منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای دریافت این اثر می توانند به ساختمان معاونت فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به آدرس قم، بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه ۶ مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۰۲۵۳۲۱۳۱۳۰۷ تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha