دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1143897
۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
مسجد مایکائو

حوزه/ مسجد مایکائو به دلیل معماری ویژه و تعداد زیاد مسلمانانی که به آن مراجعه می‌کنند، به عنوان سومین مسجد مهم آمریکای لاتین شناخته می‌شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، ماه رمضان یکی از مهم‌ترین ماه در تقویم اسلامی است. این ماه را که مصادف با دریافت وحی توسط پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) است، می‌توان دوره تأمل و عبادت خواند.

به گفته محمد داسوکی، شهردار سابق مایکائو، ماه رمضان دوره تأمل عمیق و کناره‌گیری از احساسات و تمایلات مادی و تقویت معنویت است.

این مقام سابق تأکید کرد: ماه رمضان، زمان بخشش و تفکر است و یک مسلمان به خوبی می‌داند که باید در ۲۴ ساعت شبانه‌روز آن، خود را وقف ستایش خداوند کند.

اولین شهردار مسلمان مایکائو در ادامه افزود: در ماه مبارک هر مسلمان باید حدود ۱۴ ساعت را به مراقبه و تفکر اختصاص دهد و نباید با زنان بیگانه ارتباط برقرار کند. روزه درسی است که علاوه بر پاکسازی بدن انسان، به وی می‌آموزد که رنج انسان‌های نیازمند را درک کند.

شایان ذکر است که مایکائو شهری در مرکز استان لاگواخیرا در شمال کلمبیا با جمعیتی در حدود ۱۹۵۰۰۰ نفر است که در آن مسلمانانی از کشورهای لبنان، سوریه، فلسطین و اردن زندگی می‌کنند. مسجد مایکائو به دلیل معماری ویژه و تعداد زیاد مسلمانانی که به آن مراجعه می‌کنند، به عنوان سومین مسجد مهم آمریکای لاتین شناخته می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha