شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر // بهارحرم ، بهارزندگی در جوار حرم امام رضا (ع)

حوزه/ در نمایشگاه بهار حرم بهار زندگی در قالب پرده خوانی و نقالی به معرفی بانوان تاریخ ساز قرآنی در جهان اسلام پرداخته می شود.

جلال شهبازنژاد بازیگر تئاتر و نقالی خوان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری حوزه پیرامون موضوعات مطرح در این پرده خوانی گفت: پرده خوانی یکی از هنرهایی است که از دیر باز در ایران قبل و بعد از اسلام بوده است .

وی ادامه داد: در این پرده سعی شده است به زندگی بانوان قرآنی و تاریخ ساز اسلام از جمله حضرت زهرا (س) ، حضرت خدیجه (س)، حضرت آسیه ، حضرت مریم (س)، حضرت زینب (س)، حضرت رقیه (س)، حضرت ام البنین(س) ، بی بی شطیطه بانوی نیشابوری که در دوران امام موسی کاظم (س) زندگی کرده است پرداخته می شود .

این نقال خوان اضافه کرد: در قالب اشعار به معرفی این شخصیت ها ، اقدامات مهم آنها در چند دقیقه در قالب نقالی بیان می شود .

وی تصریح کرد: در گذشته و سالهای اخیر در پرده های مختلف به داستان های پیامبران الهی ، پیامبر خاتم (ص) و ائمه اطهار (علیهم السلام) پرداخته شده است این اولین پرده ای است که به معرفی بانوان تاریخ ساز و تمدن ساز جهان اسلام که در قرآن کریم برخی از آنها نام شان عنوان شده است و برخی در تاریخ و وقایع اسلام نقش موثری داشتند اختصاص پیدا کرده است .

علاقه مندان برای شنیدن داستان های این پرده خوانی می توانند تا ۱۰ فروردین به نمایشگاه بهار حرم بهار زندگی واقع در پیاده راه واعظ طبسی از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۲۴ مراجعه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha