یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1146523
۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۴
مسجد

حوزه/ خیریه مسجدسازان الزهرا با هدف احداث مسجد به منظور ایجاد پایگاه‌های حکومتی امام زمان (عج)، نشر معارف شیعی و اسلام ناب محمدی فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، نریمانی، مسئول روابط عمومی موسسه خیریه مسجدسازان الزهرا(س) در خصوص فعالیت‌های این موسسه در سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عنوان کرد: این موسسه با هدف احداث مسجد به منظور ایجاد پایگاه‌های حکومتی امام زمان (عج)، نشر معارف شیعی و اسلام ناب محمدی (ص) و احیاء فریضه نماز به خصوص در مساجد و به صورت جماعت، آموزش احکام و مسائل شرعی به خصوص بین قشر نوجوان و جوان، احداث، تعمیر و تکمیل مساجد، خانه بهداشت، خانه عالم و حوزه علمیه در مناطق محروم، جذب خیرین جهت تامین منابع نقدی و غیرنقدی در راستای اهداف موسسه، فعالیت‌های فرهنگی در قالب اعزام مبلغ، توزیع قرآن و کتب ادعیه و علمی، برگزاری مراسمات مذهب، روضه خوانی، مولودی، کلاس‌های فرهنگی و علمی در مقاطع مختلف و ساخت مدرسه و مراکز آموزشی علمی و مذهبی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: از اواخر سال ۱۳۸۶ این موسسه فعالیت رسمی خود را به صورت متشکل با عنوان موسسه خیریه فرهنگی مسجدسازان الزهرا(س) اصفهان به شماره ثبت ۲۱۳۹ زیر نظر آیت الله حاج سید ابوالحسن مهدوی به عنوان ریاست هیات امناء و آیت الله حاج شیخ احمد فقیهی به عنوان رئیس هیئت مدیره ادامه داده است.

نریمانی خاطرنشان کرد: این موسسه در زمینه ساخت و تجهیز مساجد، خانه علم، حوزه علمیه، مدرسه و خانه بهداشت با کمک و همراهی خیرین فعالیت دارد. موسسه خیریه مسجد سازان الزهرا(س) که دفتر مرکزی آن در اصفهان واقع شده است، تاکنون اقدام به احداث، تعمیر و تکمیل حدود ۴۱۳ باب مسجد نموده که از این تعداد بالغ بر ۲۷۵ باب آن به بهره برداری رسیده و مابقی در دست اقدام است.

وی در ادامه بیان کرد: احداث و تکمیل ۱۳۲ باب خانه عالم که از این تعداد ۵۷ باب آن به بهره برداری رسیده و مابقی در دست ساخت و تکمیل است، و نیز خرید زمین و کمک به ساخت و تکمیل ۸ باب حوزه علمیه در مناطق محروم کشور که ۳ مورد ان به بهره برداری رسیده نیز از جمله فعالیت‌های این موسسه است

مسئول روابط عمومی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم همچنین از احداث ۸ مدرسه در مناطق محروم که ۲ مورد از آنها به بهرت بردرای رسیده است و نیز احداث اولین خانه بهداشت توسط این خیریه از جمله دیگر فعالیت‌های این موسسه است.

وی تعویض مهرهای فرسوده و غیر بهداشتی با مهرهای نو و متبرک به خاک کربلا، کمک‌های معیشتی، آموزشی، بهداشتی و درمانی به نیازمندان مناطق محروم در حال فعالیت از قبیل، ساخت سرویس بهداشتی و حمام، توزیع لوازم التحریر و وسایل کمک آموزشی، تأمین دارو هزینه درمان، توزیع آرد، نان، سبد کالای غذایی و گوشت از محل کفارات، فطریه، نذورات و ذبح گوسفند و مرغ را از سایر برنامه های این موسسه ذکر کرد.

نریمانی خاطرنشان کرد: خیرین و خیراندیشان می توانند، به صورت انفرادی، گروهی، سازمانی خانوادگی و هیئت های مذهبی از محل‌های تخصیص وجوهات شرعی مانند خمس، زکات، ثلث مال، هبه، هدایا و نذورات با رعایت موازین شرعی از طریق واریز وجه نقد، اشتراک ماهانه، همکاری های فنی، تخصصی و اداری به صورت افتخاری و واگذاری املاک و مستغلات در ساخت مدارس، مساجد، خانه عالم و.... مشارکت نمایند.

وی با اشاره به اعطای وام بدون کارمزد به خیراندیشان بیان کرد: علاقه مندان می توانند با استفاده از وام بدون ضامن و کارمزد با اقساط بلندمدت در ساخت مساجد، خانه عالم، مدرسه، حوزه علمیه و کمک به نیازمندان مشارکت نمایند.

وی تصریح کرد: انفاق ثلث مال قبل از فوت نیز از دیگر روش‌های مشارکت در طرح‌های موسسه خیریه مسجدسازان الزهرا(س) است که از طریق انفاق ثلث مال در زمان حیات و با نظارت اهداء کننده و نیز حبس ثلث مال، که تا زمان حیات اهدا کننده انتفاع و منافع آن کاملا در اختیار خود اوست، می توانند در این اقدام خداپسندانه مشارکت نمایند.

وی در پایان گفت: شماره حساب ۰۱۰۲۵۰۶۰۱۰۰۰۲ و شماره کارت ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۰۵۲۷۲۲ نزد بانک صادرات به نام خیریه مسجدسازان *۷۸۰*۲۱۳۹# جهت همراهی و مشارکت خیراندیشان با این موسسه اعلام می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha