شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
آغاز همایش بین المللی فردای صادق

حوزه/ مدیر موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی یکی از مهمترین کارویژه های مکتب امام راحل و انقلاب اسلامی را بیدار کردن قلوب ملت ها دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمدرضا فلاح شیروانی، مدیر موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی، دقایقی قبل در همایش بین المللی "فردای صادق" با محوریت بررسی "تحولات دانشجویان اروپا و آمریکا"، گفت: در تحلیل حوادث کوتاهی بسیاری داریم. باید تحلیل ناب شیعی را از حوادث ارائه کنیم.

بیشتر بخوانید:

آغاز همایش بین المللی "فردای صادق" در قم / پخش زنده از حوزه نیوز

مدیر موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی بیان کرد: اسلام مکتب عقل است و مکتب عقل در مقام توصیف کارکردهای بسیاری دارد. فطرت دینی بر اساس اصل فطرت است.

حجت الاسلام فلاح شیروانی ادامه داد: درست است که برای تحلیل باید استراتژی ها و تاکتیک های نظامی را به خوبی بدانیم ولی باید نگاه عمیق ما به متون و زیست اولیاالله باشد.

مدیر موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی یادآورشد: همان بزرگانی که مقاطعی از تاریخ بشر را در دست گرفتند و تاریخ را ساختند از زمین به آسمان رسیدند و به علم الهی متصل شدند به دنبال بیان این مطلب بودند که شما مومنان قولی داده اید و باید به دنبال این قول فطرتی خود باشید.

وی تصریح کرد: امام راحل منطق جدیدی از بطن دین و فطرت الهی را داشتند و در مقابل کسانی که به ایشان گفتند که شما با علم روابط بین الملل آشنا نیستید مواجهه جدی تمدنی داشتند و توانستند این مسیر را بر اساس آنچیزی که قرار است بر اساس حکم الهی در زمین جاری شود تعریف کنند و تحولات امروز شاهدی بر این مدعا است.

حجت الاسلام فلاح شیروانی افزود: مقام معظم رهبری در وصف امام راحل بیان می کنند که اگر چه‌گوارا و گاندی رهبر هستند نباید به امام راحل، رهبر گفت، زیرا کار امام راحل کاری پیامبر گونه بود.

وی تصریح کرد: کار مهم پیامبران بیدار کردن فطرت است نه اینکه زیست خود را بر اساس و محوریت علوم انسانی و سیاسی غربی بچینند.

مدیر موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی اظهار کرد: سبک کار سیاسی ایران اسلامی که بر اساس مدل دینی امام راحل در دنیا در حال اعمال و پیشروی است، فتح قلوب است. ایران در سوریه، یمن، لبنان و... با همین روش حرکت و قلوب و فطرت ها را بیدار کرد. حرکت جمهوری اسلامی از فلسطین خارج شده و در حال جهانی شدن است.

مدیر موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی تصریح کرد: حضرت آقا فرمودند در جایی که از فکر انقلابی و فطری و اسلامی دست برداشتیم زمین خوردیم. در این زمینه حوزه علمیه باید از ظرفیت ها و هویت خود دفاع و استفاده کند تا این حادثه بزرگ و رستاخیز بزرگ انسانی و اجتماعی را مدیریت کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha