یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024

مدیر حوزه علمیه گیلان گفت: باید با انحراف زدایی از مجالس اباعبدالله الحسین(ع)، فلسفه و هدف از قیام عاشورا را برای اقشار مختلف مردم از جمله جوانان تبیین کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین محمد لاکانی در مراسمی که با حضور طلاب علوم دینی، در نمازخانه مدرسه علمیه بین المللی امیرالمومنین (ع) شهر رشت برگزار شد، گفت: باید ایام عزاداری امام حسین (ع) زمانی برای معرفت افزایی و شناخت بیشتر مفاهیم عمیق دینی باشد.

وی با بیان اینکه جلوه حقیقی ارزش های بالای انسانی همچون بندگی، ولایت پذیری، امر به معروف و نهی از منکر در جریان واقعه عظیم عاشورا به طور کامل محقق شد، افزود: در واقع حیات عاشورایی به معنای به کارگیری این مفاهیم در زندگی عملی است.

مدیر حوزه علمیه گیلان اظهار داشت: در حقیقت رسالت خطیر طلاب علوم دینی معرفی کردن جایگاه حقیقی امام حسین(ع) و یاران ایشان به همگان است.

حجت الاسلام والمسلمین لاکانی در پایان با تصریح این مطلب که عزاداری سنتی و سینه زنی، بهترین سبک عزاداری حسینی می باشد، خاطرنشان کرد: باید با انحراف زدایی از مجالس اباعبدالله الحسین(ع)، فلسفه و هدف از قیام عاشورا را برای اقشار مختلف مردم از جمله جوانان تبیین کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha