یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 338931
۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری

حوزه/ رئیس هیئت مدیره موسسه روایت سیره شهدا بر لزوم فرصت سازی از محدودیت ها برای پیشرفت تاکید کرد و ابراز داشت: پس از تصویب تحریم ها علیه ایران، رهبری تاکید کردند باید به همت جوانان تحریم های دشمنان را به فرصت تبدیل کنیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری شامگاه جمعه در جمع سوگواران حسینی(ع) در مجتمع امام خمینی(ره) قم، با اشاره به این که در گذشته برای پیدا کردن یک روایت باید کل کتاب های روایی را جستجو می کردیم، اظهار داشت: امروز با پیشرفت علم، می توان احادیث را با استفاده از نرم افزارهای جستجویاب به سرعت پیدا کرد؛ انسان نیز باید فرصت یاب داشته باشد تا به پیشرفت دست یابد.   

وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر این که فرصت ها همچون ابرها در گذر است، تصریح کرد: توابین از این که فرصت کربلا را از دست دادند ضرر کردند، چرا که برخی فرصت ها تکرارنشدنی است.

*محرم فرصت بهره گیری از شور و شعور حسینی است

رئیس هیئت مدیره موسسه روایت سیره شهدا با بیان این که عمر انسان به سرعت می گذرد و همواره باید تلاش کرد تا از فرصت ها بهره برداری نمود، گفت: محرم فرصت خوبی برای ارتباط با اهل بیت(ع) و پیدا کردن شور و شعور حسینی است.   

حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری با اشاره به اینکه امام حسین(ع) شب عاشورا به حضرت عباس(ع) فرمود از این قوم فرصت بگیرد تا به قرائت قرآن، اقامه نماز و مناجات با خداوند بپردازد، ابراز داشت: برخی افراد شب عاشورا دائم در خیابان ها هستند؛ این مسئله مشکلی ندارد، اما بهتر است که همانند امام حسین(ع) به قرائت قرآن و مناجات و نماز بپردازیم و به بهترین شکل بهره برداری معنوی کنیم.

*استفاده از فرصت جوانی

وی با بیان این که فرصت جوانی انسان ها از 15 تا 45 سالگی است، گفت: یک سوم این زمان را انسان در خواب به سر می برد؛ فرصت جوانی در مجموع حدود 20 سال است که انسان باید از آن بهره برداری کند.

رئیس  هیئت مدیره موسسه  روایت سیره شهدا با اشاره به این که فرصت های معنوی ایام رمضان، عرفه، محرم و فاطمیه به سرعت می گذرد، ابراز داشت: بسیجی های دوران انقلاب و دفاع مقدس، پیامبر و امام زمان(عج) خود را ندیدند؛ اما از این فرصت ها بهترین استفاده را کردند و به بهترین جایگاه های معنوی دست یافتند.          

حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری با اشاره به این که ایام محرم فرصتی برای پرواز کردن است، اما برخی ها نمی توانند از این ظرفیت الهی بهره بگیرند، گفت: انسان باید فرصت شناس باشد؛ اگر از فرصت ها به خوبی استفاده شود، انسان پیشرفت معنوی و مادی خواهد کرد. 

وی با تاکید بر لزوم بهره گیری افراد از فرصت جوانی، گفت: استعدادها و توانمندی های انسان در دوران جوانی شکوفا می شود؛ همچنین باید توجه کرد جوانی دوران اوج غفلت ها است و به همین دلیل همواره باید مراقب بود تا از مسیر اصلی خروج نشود. 

*گناه نکردن در دوره جوانی هنر است

رئیس هیئت مدیره موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به این که فضای گناه کردن در ایام جوانی فراهم است، افزود: اگر انسان در دوران جوانی گناه نکند هنر کرده است در دوران کهولت سن که به نوعی پرهیزگار خواهد شد؛ شکست دادن شیطان نشان دهنده این است که انسان از فرصت جوانی خوب استفاد کرده است.  

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تاکید بر این که جوانانباید  سه قوه غضب، شهوت و شکم را کنترل کنند، ابراز داشت: جوانان برای بهترین بهره برداری از فرصت جوانی، از تجارب افراد مسن استفاده کنند.  

وی با بیان این که نباید در مقابل ظلم سکوت کرد، اظهار داشت: مظلومان ظالم پرور در روز قیامت باید پاسخگو باشند.

*ازدواج راهکار کنترل شهوت است

کارشناس برنامه های معارفی صداوسیما با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر این که شهوت انسان را کور و کر می کند، ابراز داشت: برای کنترل شهوت به جای رهبانیت باید ازدواج کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که جوانان باید فرصت شناس باشند گفت: مستی جوانی، انسان را به سقوط خواهد کشاند.

*لزوم تبدیل تهدیدها به فرصت ها

وی بر لزوم فرصت سازی از محدودیت ها برای پیشرفت تاکید کرد و ابراز داشت: پس از تصویب تحریم ها علیه ایران، رهبری تاکید کردند باید به همت جوانان تحریم های دشمنان را به فرصت تبدیل کنیم.

کارشناس برنامه های معارفی صداوسیما در پایان با بیان اینکه انسان وقتی ارزش و منزلت فرصت جوانی را متوجه می شود که دچار ضعف جسمی می شود، گفت: جوانان خود را برای سربازی امام زمان(عج) آماده کنند، چرا که اکثر سربازان حضرت را جوانان تشکیل می دهند.  

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha