چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
کد خبر: 338962
۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
نماز

رییس ستاد اقامه نماز استان لرستان با تاکیدبر جایگاه نماز در نهضت عاشورا از عزاداران حسینی خواست تا از اقامه نمازاول وقت غافل نشوند.

حجت الاسلام درویش پور، در گفتگو با خبرنگار حوزه در خرم آباد با اشاره به اینکه عزاداری ها باید به سمت و سوی اقامه نماز هدایت گردد،گفت: در تمامی روایت از اهل بیت(ع) آمده است که یاران و شیعیان حقیقی ما کسانی هستند که نماز را برپا می‌دارند و همین امر ضرورت برگزاری این واجب را در جامعه نمایان می سازد لذا عزاداران نباید از نمازاول وقت غافل شوند.

وی با اشاره به اینکه اعمل انسان بوسیله نماز رمز گشایی می شود گفت : نماز هیچ وقت از انسان فوت نمی شود  بطوری که در تمامی زیارت نامه های انبیا و اولیای خدا جمله «اشهد انک قد اقمت الصلوة» نیز آماده است.

 رییس ستاد اقامه نماز استان لرستان در ادامه با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) برای نابودی با ظلم جهل و نابرابری بود،ابرازداشت: امام حسین(ع) با قیام خود اسلام را از خطرنجات داد و به ما اموخت که همیشه در هر زمان و مکانی به دنبال آزادگی و عدالت باشیم.

حجت الاسلام درویش پور،همچنین با اشاره به  فرمایش رسول خدا (ص) مبنی بر اینکه حسین(ع) از من است و من از حسین(ع)، تصریح کرد :پیامبر با ایراد این حدیث ادامه حفظ رسالت خود را وابسته به قیام عاشورا دانستند.

وی گفت : امروز نیز باید با توجه به تبلیغات سوء دشمنان علیه مقدسات اسلامی وظیفه داریم با کسب معرفت، شور و شعور حسینی را در دنیا گسترش دهیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha