جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
آیت‌الله نوری

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: اعمال تروریستی گروه‌های تکفیری علیه شیعیان، گویای حقارت آنان در برابر مکتب پربار عاشورا است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  این مرجع تقلید امروز در درس خارج فقه  خود که در مسجد اعظم برگزار شد، ضمن محکوم کردن حرکت تروریستی به شیعیان و عزاداران در تاسوعا و عاشورا ی حسینی(ع)در کشورهای اسلامی اظهارداشتند: این نوع حرکتها و جنایت ها، نشانه  حقارت و درماندگی  دشمنان در برابر اسلام و مکتب عاشورا است.

 معظم له افزودند: حوزه علمیه قم حمله به عزادران حسینی و شیعیان را که موجب به شهادت رسیدن و مجروح شدن بعضی از شیعیان در شرق عربستان شد، را به شدت محکوم می کند و به مسلمانان تسلیت می گوید.  

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهارداشتند: دشمن با حمله به عزاداران حسینی(ع)، هدفی جزء از بین بردن آثار و فرهنگ مکتب عاشورا ندارد و نمی خواهد این مکتب، در همه مناطق فراگیر شود، زیرا فرهنگ عاشورا درس عزت، مقاومت، ایستادگی  و شهادت را به مسلمانان در برابر ظالمان می آموزد. 

ایشان خاطر نشان کردند: در  طول تاریخ ظالمان زیادی با حرکت عاشورا و عزادران حسینی مقابله کردند و به مخالف برخاسته اند و اجازه ندادند این فرهنگ شیوع پیدا کند و حتی متوکل عباسی 17 مرتبه قبر حسین بن علی (ع)  ازبین برد و اجازه نداد حتی اثری از این امام مظلوم باقی بماند، زیرا باقی ماندن این اثر دودمان آنها را به باد خواهد داد.

این مرجع تقلید این نوع جریانات را در ادامه جریانات تروریستی داعش دانستند و گفتند: دشمن با این نوع حرکات به دنبال این است که در بین مسلمین ایجاد تفرقه کند، مردم جهان را نسبت به اسلام بدبین نماید و از همه مهمتر این که اسرائیل غاصب، راحت تر بتواند به اهداف خود در بیت المقدس برسد و به جنایت خود ادامه دهد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه حماسه پر شور و پررنگ مردم متدین و انقلابی ایران اسلامی در عاشورا را نشانه درک عمیق مردم از فرهنگ عاشورا عنوان کردند و در پایان  ابراز داشتند: مکتب عاشورا موجب می شود مردم روز به روز در مقابل با اهریمنان قوی تر و مجهز تر شوند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha