جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
آیت‌الله نوری

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که دشمن امروز برای جلوگیری از پیشرفت ما دستیابی به سلاح های هسته ای را بهانه می کندگفتند: استفاده از رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی برای نمایان کردن اقتدار این نظام از جمله وظایف ماست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  این مرجع تقلید،ظهر امروز در دیدار با جمعی از بسیجیان و پاسداران مرکز آموزش عقیدتی امام علی(ع) اظهارداشتند: یکی از نکات خاص انقلاب اسلامی ایران، تغییر دادن سیاست های کلی بود که ایرانیان داشتند و همین انقلاب بود که باعث بیداری مسلمانان شد.

ایشان افزودند:  در این راستاست که ما باید از همه ظرفیت های خود برای معرفی انقلاب اسلامی به دنیا استفاده کنیم؛ باید به همه دنیا بگوییم که چگونه انقلاب باعث تحول در ارزش ها و معیارهای خاص ما شده است.

این مرجع تقلید اظهارکردند: انقلاب ساختار نظامی، فرهنگی و اقتصادی کشور را تغییر داد و باعث شد که ما با مستکبران عالم، وارد یک جنگ بزرگ شویم و دست آنها را از خاک خود کوتاه کنیم.

ایشان گفنتد: مردم ما هنوز فراموش نکرده اند که در این کشور پیش از انقلاب اسلامی چگونه زندگی می کردند و فقر و فساد همه جا را فراگرفته بود و نظام حاکم، هر ظلمی را که می خواست در حق همه روا می داشت.

معظم له بیان کردند: از همین رو از ابتدای انقلاب اسلامی، دشمنان از هر مسیری برای نابودی انقلاب اسلامی ما وارد شدند؛زیرا ما ساختار سیاسی حاکم بر کشورمان را تغییر دادیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: در دوران حکومت شاهنشاهی که شیاطین بر زندگی‌های مردم ایران ورود پیدا کرده‌ بودند همه زندگی ما تحت تاثیر قرار گرفت، ولی ولایت و مرجعیت امام ورهبری الهی ایشان و شهادت و جهاد مردم بود که عزت امروز را به ما هدیه داد.

ایشان بیان کردند: آنها امروز برای جلوگیری از پیشرفت ما بهانه تلاش برای دستیابی به سلاح های هسته ای مطرح می کنند در حالی که ما نیازی به این سلاح ها نداریم؛ زیرا تا کنون نیز با پشتوانه مردمی در مقابل آنها ایستاده ایم.

این مرجع تقلید تصریح کردند: استقلال سیاسی در ایران اسلامی راهکاری برای ایجاد نظام اسلامی بود و امام راحل توانستند با استفاده از این راهکار توانایی‌های مردم مسلمانان را به رخ نظام استکبار بکشند؛ استفاده از رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی برای نمایان کردن اقتدار این نظام از جمله وظایف امروز ماست.

علم فقه جایگاه مهمی در جامعه دارد

ایشان گفنتد:  بر اساس باور ومنابع دینی، موسس حکومت اسلامی باید پیامبر(ص)، امام و یا در صورت نبود امام(ع) یک عالم فقیه باشد که امروزه این وظیفه سنگین بر عهده ولایت فقیه است در این زمانه باید این علوم را هم یادگرفت و هم اشاعه داد؛ مثل علم فقه که امروز جایگاه بسیار مهمی در جامعه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha